Економија

На шта се радници у Србији највише жале заштитнику грађана: Мобинг, откази и дуги судски спорови

Заштитник грађана Зоран Пашалић каже да статистика показује да се у Србији годишње решава и до хиљаду радних спорова, а судски поступци у области радних односа трају у просеку од пет до седам година
На шта се радници у Србији највише жале заштитнику грађана: Мобинг, откази и дуги судски спорови© M.A./ATAImages

Заштитник грађана Зоран Пашалић оценио је поводом Међународног празника рада 1. маја, да Србија има добре законе који регулишу радна права, али да постоје изазови у њиховом спровођењу и обезбеђивању адекватних услова рада за све раднике.

Пашалић је у саопштењу навео да се грађани Србије најчешће жале због злостављања на раду, незаконитог престанка радног односа, неплаћеног прековременог рада, ускраћивања права на плаћени годишњи одмор, као и неисплаћивања доприноса за социјално осигурање.

Према његовим речима, запослени недовољно користе постојеће законске могућности за заштиту својих права, али недостаје и дијалог између послодаваца и запослених када се ради о новчаним потраживањима за која је предвиђена искључиво судска заштита.

Заштитник грађана је навео и да статистика показује да се у Србији годишње решава и до хиљаду радних спорова, а судски поступци у области радних односа трају у просеку од пет до седам година.

Пашалић је позвао странке у спору, да уз учешће Републичке агенције за мирно решавање радних спорова и канцеларија локалних омбудсмана у Србији, реше проблем мирним путем, потпуно бесплатно.

Он је у саопштењу навео и да запошљавање, безбедност и здравље на раду, право на стручно усавршавање, право на рад рањивих група, као и изједначавање положаја жена и мушкараца на тржишту рада морају бити приоритети државе у унапређењу области рада.

"Исто тако је неопходна ефикаснија сарадња надлежних органа и да предузимају адекватне мере према послодавцима који крше права запослених", нагласио је Пашалић.

image