Спорт

Богаташима је омогућено да "приватизују" Олимпијске игре – зашто се ту спомиње и Ђоковић?

Да би завирили иза кулиса највећег спортског догађаја на свету, они најбогатији издвајају огромне новчане суме
Богаташима је омогућено да "приватизују" Олимпијске игре – зашто се ту спомиње и Ђоковић?Getty © Chesnot / Contributor

Светски богаташи издвајају и до 500.000 долара на "ултра ексклузивне" пакете за Олимпијске игре у Паризу 2024. године.

Промотери тврде да најесклузивнији пакети укључују сусрете са спортистима, приступ олимпијском селу и шансу да буду део церемоније отварања.

Међународна организација "GR8 Ekspiriens", која је у власништву менаџера Леброна Џејмса и пи-ар менаџера Рафаела Надала, продаје најскупље олимпијске пакете.

Они тврде да наведене улазнице омогућују приступ на 14 догађаја, као што су финална трка на 100 метара, као и на церемонију отварања за 381.600 долара.

Британски "Гардијан" пише да, поред такозваних карата А категорије, агенција тврди да може да организује "искуства која се не могу купити".

Она укључују сусрете са спортистима, обиласке забрањених подручја као што је спортско село, приватне посете Лувру и "краљевску вечеру у Версајској палати".

Барнабас Карега, извршни директор "GR8 Ekspiriens", рекао је за "Гардијан" да његова компанија нуди богаташима "приступ који није доступан јавности, укључујући време са спортистима".

Он је одбио да наведе о којим спортистима је реч, али је рекао да је раније договарао приватне сусрете са Надалом, Новаком Ђоковићем и бившим италијанским олимпијским скијашем Ђорђом Роком.

Упитан колико коштају сусрети са спортистима, он је рекао да то зависи од структуре састанка, за који је рекао да варира од 15 минута фотографисања и ћаскања, до ручка са спортистима.

Цена се, како је рекао, креће од 25.000 до 500.000 америчких новчаница.

"Ако говоримо о неком од најбољих спортиста који ће провести много времена са купцем пакета", додао је Карега.

Међутим, компанија је веома ригорозна и када је у питању селекција спортиста јер, без обзира на име, неки од њих немају харизму за овакву врсту промоције.

"Они морају да изгледају као да желе да буду ту, а не само да кажу 'ћао' и да после пет минута буде јасно да желе да оду."

Додао је да је у прошлости његова компанија, која је делимично у власништву Маверика Картера, Џејмсовог пословног партнера и менаџера, односно Надаловог пи-ара Бенита Перез-Барбадиље, договорила да клијент проведе скоро недељу дана са шпанским тенисером.

Такав аранжман укључивао је гледање мечева из Рафиног бокса, док је други клијент добио прилику да игра приватни меч против Ђоковића.

image