Економија

Србија као аутоотпад Европе: Затрпавају нас возилима чији увоз у већини земаља није дозвољен

Из Српске асоцијације увозника возила и делова су саопштили да се у Србију несметано увозе возила са Еуро 3 и Еуро 4 моторима и да се "наша земља затрпава возилима која су небезбедна, еколошки неприхватљива и чији увоз у великом броју земаља није дозвољен"
Србија као аутоотпад Европе: Затрпавају нас возилима чији увоз у већини земаља није дозвољенGetty © VictorHuang

У првих шест месеци ове године у Србију је увезено 65.275 половних аутомобила, док је продато 18.256 нових путничких и лаких комерцијалних возила, објавила је Српска асоцијација увозника возила и делова.

Они су навели да је анализа података о први пут регистрованим половним возилима, коју је урадио "Кјуб Тим", показала да се, нажалост, несметано увозе возила са Еуро 3 и Еуро 4 моторима и да се наша земља затрпава возилима која су небезбедна, еколошки неприхватљива и чији увоз у великом броју земаља није дозвољен.

У структури увоза половних возила у првих шест месеци ове године, од укупног броја скоро половина су возила са Еуро 3 и Еуро 4 мотором. Тако је укупно увезено 6.273 возила, односно 9,61 одсто, возила чији мотори испуњавају тек Еуро 3 стандард. Увезено је 23.345 возила са Еуро 4 мотором или 35,76 одсто.

Возила са Еуро 5 мотором у укупном увозу половњака чине 29,90 одсто (19.514 половних возила), а са Еуро 6 моторима 16.143 половна возила што чини 24,73 одсто. Када је реч о увозу половњака, само 3.826 су први пут регистрована возила у овом периоду и млађи су од пет година.

До десет година старости увезено је свега 18.818 возила, што значи да је у Србију од почетка године до 1. јула увезено чак 46.457 половних возила старијих од десет година.

Када су брендови у питању и даље се највише половних возила увози са знаком "Фолксвагена" на хауби.

image