Глобална продаја "Мекдоналдса" пала је први пут у скоро четири године пошто се потрошачи под притиском инфлације окрећу јефтинијим опцијама и оброцима код куће.
Компанија је саопштила да очекује да ће продаја бити слаба и наредних неколико квартала и да ради на новим ставкама менија и понудама оброка. У другом тромесечју, приход је био на нивоу од 6,5 милијарди долара.
"Потрошачи нас и даље препознају као лидера у односу на наше кључне конкуренте, али је јасно је да се тај јаз недавно смањио", рекао је извршни директор "Мекдоналдса" Крис Кемпчински.
Продаја на локацијама отвореним најмање годину дана пала је за један одсто у периоду април-јун, што је први пад од краја 2020, када је пандемија затворила продавнице и милиони људи остали код куће.
У САД је продаја пала за скоро један одсто. Исто тако, наводи "Гардијан", они који су дошли у ресторан потрошили су више због скупљих цена.
Нето приход компаније пао је 12 одсто на 2 милијарде долара, или 2,80 долара по акцији. То је било далеко од профита по акцији од 3,07 долара који су аналитичари индустрије предвидели.
У мају је извршни директор "Мекдоналдса" Џо Ерлингер навео у отвореном писму да је цена биг мека порасла за 21 одсто од 2019.
Пад продаје не погађа само чикашког гиганта хамбургера. Промет купаца у америчким ресторанима брзе хране опао је за два одсто у првој половини године у поређењу са истим периодом пре годину дана, показују подаци "Циркане", компаније за истраживање тржишта.
Давид Порталатин, саветник за прехрамбену индустрију "Циркане", очекује да ће висока инфлација и растући дуг потрошача такође успорити промет у другој половини 2024.
"Мекдоналдс" је такође известио о смањеном промету продавница у Француској и на Блиском истоку, где људи бојкотују ланац због перцепције да подржава Израел у рату у Гази.
Компанија, свесна да купци исцрпљени инфлацијом, траже приступачније опције, покушава да уведе специјалну понуду оброка од пет долара у америчким ресторанима, али та продаја није испунила очекивања.