Брутални пад цене литијума отежао је западним компанијама конкуреност наспрам кинеских компанија са нижим трошковима, пише "Фајненшел тајмс".
Лист додаје да је највећи произвођач литијума на свету, америчка компанија "Албемарл" приморана да реже планове за ширење и тражи помоћ државе.
"Албемарл" је, додаје ФТ, позвао владу да интервенишу како би се "смањила доминација Кине" на тржишту минерала који покрећу електричне аутомобиле.
Цена је пала за више од 80 процената од почетка 2023, и доспела на мање од 12.000 долара по тони, због глобалног успоравања продаје електричних аутомобила и новог таласа снабдевања минералом.
Због пада цена литијума и немачка копанија БАСФ одлучила је да одустане од плана да инвестира у литијумски сектор Чилеа, објавио је почетком јула "Блумберг" наводећи да је до тога дошло пошто је глобално успоравање преласка на електрична возила довело до смањења потражње за металима од којих се справљају батерије.
ФТ пише да је компаније "Албемарл" у среду најавила други круг планова за смањење трошкова ове године, што ће укључивати затварање производне линије и обуставу проширења у њиховој рафинерији литијум хидроксида у Кемертону у Аустралији.
Овај потез, који ће резултирати умањењем вредности од приближно милијарду долара и смањењем броја радних места за 300, одражава велику предност Кине у рафинисању стратешких минерала, рекли су аналитичари.