Корпорација БИД могла би ове године да надмашити "Теслу" у годишњој продаји електричних возила, будући да потражња расте у Кини, а стагнира у САД и Европи, наводи "Блумберг" који је у јануару предвидео да ће "Тесла" остати испред БИД-а до краја деценије.
"Владавина" БИД-а могла би да буде кратког века јер казнене тарифе САД и Европске уније ограничавају могућности раста кинеског произвођача аутомобила на Азију и тржишта у развоју, наводи се у данас објављеном извештају "Блумберг интелиџенса".
Заустављена потражња за електричним возилима на батерије значи да ће мотори са унутрашњим сагоревањем, укључујући хибриде, продужити "животни век" старијих, традиционалнијих произвођача као што су "Џенерал моторс", "Фолксваген", "Форд", пише у извештају аналитичар Мајкл Дин.
"Тесла" је ове седмице разочаравајући извештај о заради у четвртом кварталу. Произвођач аутомобила је далеко од темпа од 1,8 милиона аутомобила колико је продао прошле године и поново је упозорио да очекује да ће до 2024. године доћи до "знатно ниже" стопе раста.
Као још један знак да помпа око електричних возила јењава, "Порше" је почетком седмице одступио од свог циља да ће аутомобили на батерије чинити више од 80 одсто продаје нових возила до 2030.
БИД је накратко претекао "Теслу" по продаји чистих електричних возила у четвртом кварталу прошле године, надмашивши свог америчког ривала 526.409 према 484.507. Задржао је замах ове године, испоручивши скоро милион електричних и хибридних аутомобила у другом кварталу, уз помоћ агресивног снижења на домаћем тржишту.
"Блумберг", међутим, оцењује да је кинески рат ценама "неодржив".
Заустављена потражња за електричним возилима наградила је скептичну - и веома критиковану - "Тојоту" која се кладила на дуговечност мотора са унутрашњим сагоревањем и хибрида, са скоком удела од 50 одсто од средине 2023. године, наводи се у извештају.
На дужи рок, предвиђа се да ће БИД задржати предност у продаји над "Теслом" до 2027. године, пре него што амерички произвођач аутомобила поврати круну 2028. године, док ће трећепласирани "Фолксваген" полако смањивати јаз са ривалима.
"Тесла" је и даље највећи произвођач аутомобила на глобалном нивоу по тржишној капитализацији, са вредношћу од 786 милијарди долара.БИД је трећи са само 100 милијарди долара.