Удео страних произвођача аутомобила на кинеском тржишту се у последње две године смањио са 53 на 33 одсто. Како се наводи, кинеска државна подршка за локалне компаније и раст конкуренције су довеле до смањење удела страних компанија, пре свега "Тојоте", "Мицубишија", америчког "Џенерал моторса", "Фолксвагена" и "Тесле".
Удео кинеских компанија посебно расте на тржишту електричних возила где сада чини 40 одсто укупне продаје електричних аутомобила у тој азијској земљи.
Према подацима Кинеског удружења за путничка возила, продаја Фолксвагенових возила у Кини је у другом кварталу 2024. пала за 19 одсто међугодишње, продаја Бе-Ем-Веа за четири одсто, возила "Џенерал моторса" за 29 одсто, а "Тојоте" за 20 одсто.
Нова генерација кинеских потрошача има много више поверења у локалне брендове него њихови родитељи који су преферирали западну робу.
Одрасла је нова генерација Кинеза која је навикла да купује ствари преко "Алибабе" и да комуницира преко кинеске платформе "Вичет", тако да кинески брендови код њих више не изазивају негативну конотацију, преноси "Комерсант".