Економија

Директор "Фолксвагена" правда затварање фабрика у Немачкој: Колач се смањује, а гостију све више

"Фолксваген" је раније овог месеца најавио да би могао да, први пут у својој историји, затвори неку фабрику у Немачкој
Директор "Фолксвагена" правда затварање фабрика у Немачкој: Колач се смањује, а гостију све вишеGetty © Justin Sullivan/Getty Images

Потребне су велике промене ако "Фолксваген група" намерава да опстане, рекао је генерални директор компаније Оливер Блуме за "Билд". 

Највећи европски произвођач аутомобила најавио је раније овог месеца да би могао да затвори најмање две фабрике у Немачкој у оквиру акције смањења трошкова. Потенцијално затварање би било прво у скоро 90-годишњој историји немачког гиганта.

Блуме је у интервјуу за немачки лист покушао да оправда планове компаније, рекавши да је тренутна економска ситуација "толико озбиљна да не можемо једноставно да наставимо као пре".

Оперативни профит немачког произвођача аутомобила пао је за 20 одсто у првом кварталу 2024. у поређењу са истим периодом претходне године. У другом кварталу ове године зараде су пале за додатних 2,4 одсто у односу на 2023.

Блуме тврдида би отпуштање радника "Фолксвагену" уштедело четири милијарде евра. Управни одбор Фолксваген групе ради на "даљим мерама" како би преживео пад у продаји аутомобила, додао је он.

За "Фолксваген" у Немачкој тренутно ради око 120.000 радника.

Како је рекао, главни изазови са којима се суочава европска аутомобилска индустрија потичу од пандемије пре четири године и уласка азијских конкурената на тржиште.

"Колач се смањује, а имамо све више гостију за столом", рекао је извршни директор групе која поседује брендове аутомобила, камиона и мотоцикала као што су "Ауди", "Бентли", "Ламборџини", "СЕАТ", "Шкода", "Порше" и "Дукати".

ЕУ је постала највеће прекоморско тржиште за кинеске произвођаче електричних возила. Вредност увезених кинеских електричних аутомобила у ЕУ порасла је на 11,5 милијарди долара 2023. године, од чега само 1,6 милијарди долара у 2020. години, што чини 37 одсто укупног увоза електричних аутомобила у блок, према недавном истраживању.

Критичари планираних резова у "Фолксвагену" истакли су да је група у јуну платила 4,5 милијарди евра својим акционарима за финансијску 2023. годину.

Председница партије Левица, Јанин Вислер, рекла је прошле недеље за "Рајнише пост" да је "невероватно љигаво" што је "Фолксваген" могао да исплати толико високе дивиденде а сада тврди да не може да спречи затварање фабрика и губитак радника.

"Ако 'Фолксвагену' заиста треба новац тако хитно, онда би главни акционари… требало да врате ових 4,5 милијарди евра", рекла је она.

Подаци државног завода за статистику показали су да се немачка економија контраховала у другом кварталу ове године.

Индустријска производња је у јулу пала више него што се очекивало, углавном због слабе активности у аутомобилском сектору, пренео је Ројтерс прошле недеље.

Успоравање је подстакло страхове да би највећа европска економија могла поново да се смањи у трећем кварталу и да уђе у нову рецесију, након што је претрпела рецесију крајем прошле године.

image