Нова аутобуска станица у Београду, отворена је данас у Блоку 42, у присуству градоначелника Александра Шапића и генералног директора Београдске аутобуске станице (БАС) Бобана Ковачевића, а први поласци очекују се од недеље. Шапић је након свечаног отварања рекао новинарима да је нова аутобуска станица "права саобраћајна капија" не само Београда, него целе Србије.
Градоначелник је рекао да се очекује да стајалиште "Југ" на Аутокоманди буде завршено за два до три месеца.
Он је подсетио да је за ове две године, од када је најављено измештање станице, било проблема са руководством БАС-а, а да се данас "налазимо на простору који може да буде на понос свима".
Шапић је оценио да је нова локација станице боља него претходна, која се налазила у центру града, јер се избегава гужва која се углавном стварала у Немањиној улици.
Како је најавио, ускоро ће бити расписан тендер за изградњу станичне зграде, а затим и зграду железничке станице.
"Станична зграда постоји и сада, али је привремена. Али свакако ничега неће недостајати", рекао је Шапић.
Он је оценио да ће кроз станицу на дневном нивоу пролазити на хиљаде путника, а можда и десетине хиљада.
Градоначелник је истакао да ће ускоро започети сређивање дела града где се налазио БАС, али и да су се измештањем станице потпуно створили услови да се уклони Стари савски мост, за који наводи да су грађани махом користили да би дошли до старе локације БАС-а.
Како стићи?
Нова локација аутобуске станице налази се на само неколико минута од станице градског превоза са линијама које воде ка аеродрому "Никола Тесла". До нове аутобуске станице, поред сопственог превоза, грађани ће моћи да стигну и трамвајем, аутобусом или БГ возом.
У непосредној близини стају трамваји 7, 9,11 и 13, као и аутобуске линије 85, 89, 94, 95, 600, Е6, а до нове београдске аутобуске станице може да се дође и аутобусима градског превоза 60, 60Л, 67, 93 и ЕКО1.
Измештање аутобуске станице део је свеобухватног саобраћајног мастер плана за Београд који обухвата и нову железничку станицу, ревитализацију аеродрома "Никола Тесла" и изградњу метро система.
Овај план, како је раније најављено, има за циљ да по угледу на најбоље европске праксе учини саобраћај у српској престоници одрживим, односно да јавни превоз, бициклисти и пешаци коначно добију примат над путничким аутомобилима.