Европа увози дизел из целог света рекордном брзином уочи забране испоруке од свог највећег спољног добављача Русије. Санкције ЕУ на увоз руских нафтних деривата ступају на снагу 5. фебруара 2023. године.
У првих десет децембарских дана Уједињено Краљевство и Европска унија увезли су више од 16 милиона барела дизел-горива поморским путем, а уколико се настави овим темпом, укупна вредност децембарског увоза надмашиће ону највећу, с почетка 2016. године, предвиђа "Блумберг" по подацима аналитичке куће "Вортекса".
Скоро половина европског увоза дизела долази из Русије, а остатак испорука овог горива у Велику Британију и ЕУ стиже с Блиског истока и из Азије – укључујући Саудијску Арабију, Уједињене Арапске Емирате и Индију.
Један од главних руских купаца дизела ван ЕУ је Турска, која је такође и извозник, па би потенцијално могла да функционише и као посредник – увозећи руски дизел за домаћу потрошњу и извозећи производе произведене у сопственим рафинеријама у Европу, тврди консултантска кућа "Фактс глобал енерџиз".
Већина извоза дизела из руских постројења и даље иде у ЕУ, од чега велики део у област Амстердам–Ротердам–Антверпен, северозападно европско чвориште за трговину нафтом.
Не извози се увек све гориво произведено у Русији из руских лука – део се може испоручити преко других земаља.