Председник Србије Александар Вучић присуствовао је тест вожњи брзог воза од Новог Сада до Суботице и изјавио је да је пруга завршена годину дана пре рока.
"Чуда се дешавају", рекао Вучић, додајући да су радници из Кине радили у три смене да посао заврше.
Како је рекао по доласку у Суботицу, железничка станица у том граду је коначно модернизована и уређена.
Изнео је велику примедбу на протокол што председник Савеза војвођанских Мађара Балинт Пастор није позван да присуствује церемонији.
Такође, замерка је и то што су натписи исписани на српском и енглеском језику, а не и на мађарском језику.
"Мора да буде на мађарском језику, свидело се то некоме или не док сам ја председник", каже Вучић и напомиње да боје морају бити у тробојкама Мађарске и Србије.
Вучић је присуствовао данас, заједно са супругом Тамаром, тестирању нове деонице брзе пруге од Новог Сада до Суботице.
У специјалном возу за тестирање били су и министар грађевинарства Горан Весић, председница Покрајинске владе Маја Гојковић, директорка Инфраструктуре железнице Србије Јелена Танасковић, градоначелник Новог Сада Милан Ђурић, кинески амбасадор у Србији Ли Минг, представници кинеског извођача радова, као и представници медија.
"Рекао сам нашем пријатељу Ли Мингу, да решимо питање финансирања банатске пруге од Панчева преко Опова, Зрењанина, Милошева па ћемо да продужимо до Кикинде, али и да скренемо код Чоке према Суботици. Тиме би смо спојили Северну Бачку и Средњи Банат са Београдом, са Јужним Банатом и Београдом. И није нам то ни прескупо, имајући у виду стање наших јавних финансија", рекао је Вучић током тест вожње.
Новоизграђена деонице брзе пруге од Новог Сада до Суботице, чија је дужина 108,2 километара, у фази је тестирања и очекује се да буде отворена за саобраћај, како је раније најављено, од 20. до 25. новембра на Дан присаједињења (Војводине Србији).
Тада ће моћи да се стигне брзим возом од Београда до Суботице за сат и десет минута. Брзи воз ће моћи да иде на прузи Нови Сад – Суботица готово све време 200 километара на сат.
Реконструисано је укупно 23 километара колосека и 113 скретница.
Иначе, пројекат модернизације и реконструкције пруге Београд–Будимпешта представља пројекат сарадње Кине и земаља Централне и Источне Европе, а то је уједно и први пројекат повезивања кинеске железничке технологије и опреме са техничким спецификацијама интероперабилности железница Европске уније.
Састанак са ММФ-ом био тежак
Вучић је рекао да данашњи разговор са делегацијом ММФ-а није био лак.
"Имамо нову методологију Еуростата, а по њој наш јавни дуг је 46,5 посто. Када сам постао председник владе био је 79 одсто", рекао је Вучић.
"Имали смо данас тешку дискусију са мисијом ММФ-а, али смо на добром путу. И имаћемо сутра или прекосутра велике вести за Србију. То је оно чему смо се надали деценијама", рекао је Вучић.
Он је додао да је увек тражио да ММФ буде ту, иако су 2011. напустили Србију.
"Било је јасно да нам прети тотална пропаст", рекао је Вучић и додао да је од 2014. тражио све време присуство ММФ-а у Србији.