Кинеска електрична возила оставила "Фолксваген", Бе-Ем-Ве, "Мерцедес" у прашини
Рајан Ксу је била купац из снова за немачке произвођаче аутомобила. Предузетница из Гуангдонга и њен супруг поседују "порше 911" и "мерцедес Г класе" и били су међу првим купцима електричног "порше тајкана".
Њено мишљење о немачким аутомобилима погоршало се како кинески потрошачи све више фаворизују технолошко усавршавање у односу на традиционалне продајне тачке попут коњских снага и управљања. Софтверски системи "тајкана", који коштају више од 100.000 долара, били су "ужасни", рекла је Ксу и додала: "Био је то само електрифицирани 'порше' - и то је то."
Како се Кина удаљава од аутомобила са моторима са унутрашњим сагоревањем, "Фолксваген", "Мерцедес" и Бе-Ем-Ве се боре да понуде електрична возила која се допадају купцима на њиховом највећем и најуноснијем тржишту, улажући 35 милијарди евра, пише "Блумберг".
Најновији знаци упозорења дошли су прошле недеље, када су сва три немачка произвођача пријавила пад продаје у Кини у трећем кварталу. Бе-Ем-Ве је тамо забележио највећи пад продаје у више од четири године, пад од 30 одсто, а испоруке "Мерцедеса" су пале за 13 процената услед слабе потражње за његовим најскупљим аутомобилима, укључујући С-класу и "мајбах" лимузине.
"Поршеова" продаја у Кини пала је за 19 одсто, што је најгори учинак у трећем кварталу у протеклој деценији пошто се глобална потражња за "тајканом" скоро преполовила.
"Фолксваген" је пријавио пад од 15 одсто. "Конкурентна ситуација у Кини је посебно интензивна", рекао је Марко Шуберт, који надгледа продају за "Фолксваген".
Након што су доминирали у ери "гутача бензина", немачки произвођачи су постали самозадовољни, потцењујући претње које представљају нови ривали и нерадо напуштајући профит који су генерисали аутомобили са великим моторима.
То је омогућило "Тесли" и локалним произвођачима на челу са БИД да их "прешишају" са технички паметним и приступачним моделима, а сада Кини више нису потребни нити жели немачке аутомобиле.
"Ови произвођачи аутомобила сада су на прекретници", рекао је Стивен Дајер, директор консултантске фирме "Алик партнерс" из Шангаја. "Морају драматично да промене своју стратегију на тржишту", додао је он.
Следећи изазов биће видљив на овонедељном сајму аутомобила у Паризу, где ће кинески произвођачи појачати своје напоре да заузму тржишни удео у Европи. Компаније укључујући БИД и "Кспенг" ће представити своју најновију технологију на највећем европском аутомобилском догађају ове године.
У међувремену, породица Ксу је продала свој "тајкан" и купила ЕТ5 од кинеског бренда "Нио". Аутомобил је био за трећину јефтинији од "мерцедеса ЕКЕ" који је такође био "у игри", али је кинески модел имао луксузнији дизајн ентеријера, гласовне контроле и поздравља децу по имену.
"Немачки аутомобили тешко могу да парирају" том нивоу технологије, рекла је Ксу, која са супругом води посао. "'Мерцедес', 'бе-ем-ве' и 'ауди' тешко да се сада могу сматрати луксузним аутомобилима", истиче она.