Економија

Криза у "Фолксвагену": Немачки гигант затвара бар три фабрике, десетинама хиљада радника прети отказ

Управа је апсолутно озбиљна у вези са свим овим, нагласила је председница радничког савета Данијела Кавало
Криза у "Фолксвагену": Немачки гигант затвара бар три фабрике, десетинама хиљада радника прети отказGetty © Editorial RF

"Фолксваген" планира да затвори најмање три фабрике у Немачкој, отпусти десетине хиљада запослених и смањи преостале капацитете фабрике у највећој европској економији, јер планира већу ревизију пословања него што се очекивало, рекла је председница радничког савета Данијела Кавало, преноси Ројтерс.

Највећи европски произвођач аутомобила већ недељама преговара са синдикатима о својим плановима за ревизију пословања и смањење трошкова, укључујући и први пут разматрање затварања фабрика у Немачкој.

"Управа је апсолутно озбиљна у вези са свим овим", рекла је Кавало.

Кавало није прецизирала на које фабрике ће то утицати нити колико би од око 300.000 запослених "Фолксваген групе" у Немачкој могло да буде отпуштено.

Према речима Кавало, руководство компаније сада тражи смањење плата за десет одсто и замрзавање плата у наредне две године.

У септембру је "Фолксваген" раскинуо споразум о сигурности радних места, који је био на снази више од 30 година. Тиме су почев од средине 2025. могућа отпуштања радника из такозваних "пословних разлога".

"Фолксваген" је под снажним притиском да смањи трошкове и остане конкурентан у светлу слабије потражње из Кине и Европе, пише Ројтерс.

Кавало је изјавила да Берлин мора хитно да смисли главни план за немачку индустрију како би осигурао да она "не оде низ воду".

Она је нагласила да постоји сагласност између обе стране у погледу природе проблема са којима се произвођач аутомобила, као и многе његове европски колеге суочавају, у распону од спорије од очекиване електричне транзиције до жестоке конкуренције кинеских произвођача аутомобила који улазе у Европу.

"Нисмо далеко једни од других када је у питању анализа проблема. Али смо удаљени миљама у одговорима на њих", рекла је она.

Како пише "Дојче веле", плате у "Фолксвагену" су изнад просека. То је добро за запослене, лоше за биланс концерна, јер "Фолксваген" плата један сат око 62 евра (укључујући осигурања), а то је 2023. била најскупља сатница у аутоиндустрији.

Са просечном платом од 5.238 евра (бруто), Волфсбург је један од најбогатијих индустријских градова у Немачкој. Богатији је само Инголштат, где је седиште "Аудија", који такође припада концерну Фолксвагена.

image