Најбољи аутомобили на свету: Руски "Аурус сенат" први у класи луксузних
Пре 35 година, установљен је међународни систем оцењивања аутомобила, који има седам основних категорија, подељених у укупно 63 подобласти. Вреднују се каросерија, путни комфор (удобност, ниво буке), погонски склоп (мотор, мењач), динамичке карактеристике (управљање, контролисање возила), безбедност (динамичка и пасивна), екологија (емисија штетних гасова) и, издаци (цена, трошкови експлоатације, пад вредности).
Листа тренутно најбољих аутомобила по класама, формирана је применом наведеног критеријума.
Руски "аурус сенат" на првом месту
"Аурус сенат" је изнад свих осталих у класи луксузних аутомобила. Чак су и западни медији, истицали да је уздрмао читав аутомобилски свет и променио поредак. За само 5 година, руски стручњаци су створили аутомобил са најбољим техничким решењима. Континуално прилагодљиво броју обртаја време отварања вентила, освојили су за 4 године, док је "Хонда" свој простији и неефикаснији двостепени систем, испитивала 8 година.
"Тојота" је 10 година тестирала петоструко везану интегралну осовину пре серијске производње, или Јапанцима је требало два пута више времена него Русима, да заврше пројекте. "Ферари" је 9 година радио на примени директног убризгавања бензина или 4 године дуже него "Аурус" и "Нами". И за председничку инаугурацију, одржану 7. маја текуће године, све је унапређено. Спремно је директно убризгавање бензина под притиском од 500 бара, док "Мерцедес" и даље користи систем са притиском од 200 бара.
Уграђени су адаптивни амортизери, као и ваздушне опруге по сваком точку, за још бољу удобност. Клиренс је варијабилан, а стандардно има 20 цм. Основ је квалитет, а делови су прављени од материјала отпорнијих од оних које користе, немачки, амерички, енглески и јапански произвођачи аутомобила. Сервисни интервали су дужи за 2,2 пута него код "мерцедеса ес класе". Мотор је уграђен и у авионе, који се користе у Сибиру.
Радна запремина износи 4.379 цм³, а максимуми су 598 кс на 5-500 о/мин и 880 Нм у области од 2.200 до 4.750 о/мин, или јачи је за 130 Нм од "Беемвеовог" осмоцилиндраша, који је уграђен у "М5", као и у "рејнџ ровер", службени аутомобил краља Чарлса Трећег.
Друкчије речено, руски мотор има већи максимални притисак на чело клипа за 17,4 одсто од немачког, а познато је колико су сујетни и они и Англосаксонци. Дуга је листа позитивних карактеристика "аурус сената", ниво буке у путничком простору мањи је за седам децибела него у "беемвеу" серије седам, а боља је и апсорпција удара неравнина.
Аутоматски мењач са 9 степени преноса и погон на четири точка су такође чисти руски производ. Није јефтин "аурус сенат", кошта 400 000 евра, али да су овакав аутомобил направили "Мерцедес" или "Ферари", коштао би најмање милион евра.
"Масерати МЦ20"
Италијански спортски аутомобили су цењени широм света. "Ферари" је постао мит, али, "масерати МЦ20" је спретније уклопљен. Применом плазма паљења, постигли су да има подједнако међуубрзање као "ферари 812Ф", који има мотор са 12 цилиндара од 6,496 литара радне запремине, а "МЦ20" покреће шестоцилиндраш од 2,992 литра.
Од 80 до 112 км/ч у петом степену преноса, оба возила стижу за по 2,4 секунде. Код плазма паљења, уместо искре са свећице, смесу бензина и ваздуха у цилиндру, пали запаљена смеса бензина и ваздуха, која се убацује из преткоморе. Исти принцип паљења примењен је на мотору за авион Су-35 још 2008. године, а допринео је и да Су-57 оствари светски рекорд у брзини пењања.
Максимуми су 630 кс на 7.500 о/мин и 730 Нм у области од 3.000 до 5.500 о/мин, а "емце20" убрзава од 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди и има максималну брзину од 325 км/ч. Максимално бочно убрзање је 1,09 г. Кошта 300.000 евра.
"Масерати емце20" позади има само двострука попречна рамена, "ферари Ф80" је јачи и бржи, али и скупљи 10 пута. Добри су и "порше 911", "рено алпина А110" и "БМВ М4", али "МЦ20" их је све надвисио техничким решењима.
"БМВ 540Д" и "алфа ромео ђулија"
У сегменту Е, званом и класа бизнис лимузина, конкуренција није бројна. "БМВ 540Д иксдрајв" је за нијансу испред осталих. Баварски произвођач је променио своје приоритете, нису им више у првом плану перформансе и динамичност, него луксуз и удобност, што је и "Мерцедесов" приступ.
"Беемве 540д" је прилично велики, дуг је 506 цм и има две тоне и то празан. Зато није покретан као претходници и остварио је максимално бочно убрзање од 0,89 г. Ваздушне опруге по сваком точку нису ни опција, а "мерцедес е класе" је удобнији. Не спада у лепотане, а и кошта скоро 100 000 евра. Али ,тешко је занемарити најбољи аутомобилски дизел мотор на свету. Радна запремина је 2,993 литра, развија 286 кс и 650 Нм, и доноси 5,2 секунде у убрзању од 0 до 100 км/ч.
"Алфа ромео ђулија 20Т Q4" засенио је и возила из класе изнад. "БМВ" серија три има више верзија, али када дође до плаћања, победник може бити само један. А то је у сегменту Д, "алфа ђулија 20т" 4х4. Покретач од 1,995 литара развија 280 кс и 400 Нм или јачи је за 22 кс од "Мерцедесовог" и за 76 кс од "Аудијевог" подједнаке радне запремине. Има најбрже одзиве на команде гаса од свих у класи од два литра, рачунајући и "БМВ-ове" и "Хондине" покретаче.
Огибљење је као код серије пет, напред су двострука попречна рамена, позади је петоструко везана интегрална осовина и "ђулија" је класни лидер у областима динамичности и удобности. Убрзава од 0-100 км/ч за 5,2 секунде и остварила је 0,95 г. Тешко је поверовати да се неко променио. "Алфе" су некада биле непоуздане, међутим "ђулија" је достигла ниво "лексуса ИС". Кошта 51.000 евра. И по мишљењу већине, изгледа лепо.
Дизели, бензинци и понуда "ладе"
Породични људи деценијама сањају "голф" дизел. Али, дизелима прете забраном и већ не могу у 90 градова ЕУ, ако не испуњавају "евро четири" прописе о издувним гасовима. Дизели су теоријски ефикаснији за 20 одсто од бензинаца, у пракси, троше и за три литра мање. Зато би "голф 20ТДИ" био прави избор.
Али о свему одлучује цена, а промене се врше на дневном нивоу. "Голф" ће имати предност у односу на "киу спортиџ", само ако је јефтинији за 2.000 евра , без обзира што је позади торзиона осовина. Рационалнима је довољно 116 кс и 300 Нм. Убрзање од 0-100 км/ч за 10,2 секунде и максимална 202 км/ч, мање су битни од потрошње, која реално може да буде шест литара на 100 км.
"Лада гранта" кошта 7.000 евра или као аудио систем за "мерцедес С класе". И може да пређе милион км, што је доказала "приора". Има довољно места за четири одрасле особе, а покретач од 1,6 литара, који развија 98 кс и 145 Нм, трајан је и довољно снажан. Ни "искра" и "веста" нису нешто скупље, коштају око 11.000 евра, а керамички кочиони дискови или комплет точкова за неки спортски ауто коштају подједнако.
Цена "тојоте јарис хибрид" је 25 000 евра. На Западу укидају аутомобиле сегмента А и Б. Већ је окончана производња "пунта" и "фијесте". "Лада" опстаје и ове године биће продато више од 500.000 примерака. Мада су златна времена аутомобилске индустрије прошлост, сада су на тржишту најбољи аутомобили у историји.