Кинески званичници и произвођачи аутомобила заинтересовани су за куповину посрнулих немачких фабрика пред затварањем, а посебно за постројења "Фолксвагена" који се суочава са потешкоћама и гаси производњу у две фабрике.
Како наводи упућени извор Ројтерса, куповина фабрика би омогућила Кини да изгради утицај у аутомобилској индустрији Немачке.
Кинеске фирме би у Немачкој могле да производе аутомобиле који би се продавали у Европи и на тај начин би избегли царине Европске уније на електрична возила произведена у Кини. Тиме би додатно угрозиле конкурентност европских произвођача аутомобила.
Ангела Меркел задужена је за зближавање односа са Кином, али су они захладнели пошто актуелна коалиција жели да смањи зависност од Пекинга.
Министарка спољних послова Немачке Аналена Бербок је председника Кине Си Ђинпинга описала као "диктатора", а Кину као "ривала".
Будућност ове кинеске инвестиције ће зависити од става нове немачке владе која ће бити формирана након фебруарских избора, додаје Ројтерсов извор.
Кинеске компаније су инвестирале до сад у низ индустрија у Немачкој, највећој европској економији, од телекомуникација до роботике, али још увек нису успоставиле традиционалну производњу аутомобила у тој земљи.