У Русији је 2024. године продато 1,57 милиона возила, што је за 48,4 одсто више него 2023. године. Остварени резултат је сасвим близу рекорда из 2019. године, када је наплаћено 1,59 милиона возила.
На првом месту продајне листе налази се домаћи произвођач "Лада", са 439.035 продатих аутомобила. "Фолксваген" је у СР Немачкој продао 2024. године 536.888 аутомобила.
Од руских произвођача, успешан је био и "Аурус", који је прошле године наплатио 117 аутомобила и то 88 примерака лимузине "сенат" и 29 примерака теренца "комендант".
Произвели су још четири примерка "вана арсенал", за потребе служби безбедности. "Лада" је укупно произвела 525.525 аутомобила, а упркос санкцијама остварен је извоз и у СР Немачку.
Најпродаванији модел у Русији 2024. године, била је "лада гранта" са 203.432 продата примерка, а на другом месту је модел истог произвођача, "веста" са 123.688 наплаћених примерака.
У СР Немачкој, прошле године најпродаванији аутомобил био је, опет, "фолскваген голф" са 100.183 наплаћена возила, а у Италији је поново на врху била "фиат панда", са 102.000 продатих примерака.
Традиционално, сви бирају домаће производе, јер на тај начин помажу домаћу привреду и чувају радна места. Уочљиво је, да је прошле године продато више примерака "ладе гранте" у Русији, него укупно примерака "голфа" у СР Немачкој и "фиат панди" у Италији.
На тржишту Русије, друго место је заузео кинески произвођач "Хавал", који је продао 191.560 аутомобила, следи "Чери" са 157.899 наплаћених возила у току прошле године. Најпродаванији увозни аутомобил, био је урбани теренац "хавал џолион" са 83.800 продатих примерака.
"Лада нива травел" има стабилне тржишне позиције од настанка, озбиљан је теренац, способан да савлада најтеже терене у најсуровијим климатским условима. Прошле године, продато је 50.188 примерака. У СР Немачкој је 2024. године, продато 37.154 примерка "бе-ем-веа Икс1".
У најпространијој држави света, продато је прошле године и 18.217 електромобила, што је раст од 27 одсто у односу на 2023. годину. У том сегменту, најуспешнији је био "зеекр" са 7.713 продатих примерака, на другом месту је "москвич" са 1.805 наплаћених електромобила, на трећем месту је руски произвођач "Еволут" који је продао 1.230 електромобила.
Продато је и 29.199 "пикапова", што је за 64 одсто више него претходне године, а купци су преузели и 108.535 претходно уредно плаћених примерака лаких доставних возила.
Упркос најоштријим санкцијама у историји које Запад примењује према Русији, развој је убрзан, а недавно је почела производња комон-рејл убризгавања за дизел моторе и већ су уграђени у доставна возила "газ газела".
Редни четвороцилиндрични мотор од 2,5 литара радне запремине, развија 150 кс и 420 Нм. У фебруару, УАЗ почиње производњу нових теренских возила, која ће имати дизел мотор од два литра радне запремине, са "комон-рејл" убризгавањем, а максимуми износиће 136 кс и 320 Нм.
"Лада" је већ почела да производи луксузно опремљену лимузину "аура", а у фебруару купцима биће доступан већ описивани "седан искра". "Аурус" представиће ускоро модел "елеганс", лимузину дугу око 5 метара, која ће по цени бити блиска "бе-ем-веу" серије 5 и "мерцедесу" Е класе.
Најавили су две моторне варијанте, основну, од два литра са 224 кс и 340 Нм, а у јачем моделу биће познати осмоцилиндраш од 4,379 литара, који развија 598 кс и 880 Нм. Основа је сенат, огибљење је исто, напред су двострука попречна раменима, позади је петоструко везана интегрална осовина, а погон је такође на четири точка.
"Лада" и "Аурус" имају верну клијентелу, а "Москвич" и "Волга" учврстиће додатно позиције руске аутомобилске индустрије. Уједно, све је јача и грана која се бави производњом компоненти и зависност од увоза је минимизирана и у најбитнијим областима, елиминисана.