Упркос обећањима да ће напустити руско тржиште након почетка специјалне војне операције у Украјини, бројне западне компаније остале су у Русији, а многе су се тек делимично повукле с тамошњег тржишта, чекајући тренутак за евентуални повратак.
Како би спречила да те "неодговорне" компаније плаћају порез Руској Федерацији и тиме подржавају њену економију, Агенција за морални рејтинг (МРА) са седиштем у Великој Британији саставила је листу производа и компанија које ће бојкотовати ове зиме, пише "Брисел тајмс".
"Немојте јести божићне производе који плаћају рат у Украјини на Божић. Неморални артикал неће бити баш укусан ако затворите очи и размислите о повезаности његовог власника с ратом у Украјини", упозорио је оснивач МРА Марк Диксон.
МРА је од преко 1.000 "неморалних производа" издвојила 59 највећих и најгорих које купци ове зиме треба да бојкотују. Ова организација рангира компаније на основу индекса "моралних трошкова" – према брзини изласка из Русије, њиховим изјавама након почетка рата, те њиховом утицају на руску економију.
Првих пет компанија на МРА ранг-листи су кинески малопродајни конгломерат "Алибаба", фармацеутска компанија "Џонсон & Џонсон", мултинационална прехрамбена компанија "Нестле", кинески рачунарски магнат "Леново" и британски "Унилевер".
Њихови производи су нпр. несквик, неспресо кафа, чоколадице киткет, сладоледи хаген даз и бен & џери итд.
МРА тврди да је рецимо јапанска компанија "Сони" само зауставила своје пословање у Русији, док је Ројтерс открио да "Пепси" производи и продаје робу у Русији од августа ове године.
Стране компаније које су одбиле да напусте руско тржиште запошљавају око 700.000 људи у Русији и контролишу око 141 милијарду долара имовине у земљи.