
Још један руски трговински ланац отвара продавнице у Србији

Руски малопродајни ланац "Фикс Прајс" (Fix Price), познат по продаји робе по приступачним ценама, планира да уђе на тржиште Србије и отвори неколико продавница до краја 2025. године. Ово ће бити други покушај компаније да се прошири на европско тржиште, будући да тренутно послује у Летонији, где има 44 продавнице.

Формат дисконтног ланца какав развија "Фикс Прајс" веома је популаран у Србији, али малопродајним сектором већ доминирају немачки "Лидл", словеначки "Меркатор" и холандски "Делез".
Малопродајни сектор последњих година постао је најпрофитабилнији део српске економије, а додатни фактор привлачности за трговинске ланце представља висока инфлација, која им омогућава раст прихода, преноси "Комерсант".
Информације о запошљавању у Србији појавиле су се на сајту за огласе за посао. Компанија, између осталог, тражи ејч-ар стручњака који ће формирати тим за ширење мреже на српском тржишту. Такође, у огласима за главног рачуновођу и старијег правника спомиње се рад у Србији.
Извор са малопродајног тржишта каже да овај трговински ланац планира да у другој половини 2025. године отвори продавнице на неколико локација, а да истовремено покрене и онлајн продају.
Из компаније "Фикс Прајс" потврдили су планове за улазак на српско тржиште, али нису открили више детаља. Компанија је навела да су тржишни услови и потражња у Србији у складу са њиховим пословним моделом.
"Фикс Прајс" је основан 2007. године. Према подацима из 2024. године, трговински ланац је у власништву АО "Фикс Прајс", којим управља казахстанска компанија "Фикс Прајс плц". Приходи ланца су 2024. године порасли за 7,9 одсто у односу на претходну годину и достигли 314,9 милијарди рубаља (3,8 милијарди долара), док је нето добит порасла за седам процената, на 22,2 милијарде рубаља.
"Фикс Прајс" већ послује у Казахстану, Белорусији, Летонији, Узбекистану, Грузији, Киргистану, Јерменији, Монголији, Уједињеним Арапским Емиратима и Летонији.
У Србији од 2020. године послује руски трговински ланац "Светофор", који развија посебан бренд "Мере" на тржиштима европских земаља и који је постаје све популарнији због цена производа које су значајно ниже у односу на већину других домаћих и страних трговинских ланаца.