Имајући у виду да је пре рата у Украјини Русија била највећи снабдевач Европе горивом, очекује се да ће последица санкција на увоз дизела, које ступају на снагу 5. фебруара, довести до великог преусмеравања светских токова овог горива – уз помоћ нових купаца сирове нафте из Русије који ће потом слати прерађено гориво назад у Европу – по, очекивано, вишим ценама.
Европска унија ће морати да на дневном нивоу надомести око 600.000 барела дизела који је увозила од Русије, тако да су већ приметне обимније пошиљке из ЕУ и САД, али и из Индије. Очекује се и да ће Кина слати више горива на њој блиска тржишта, чиме ће повећавати регионалне залихе, а што ће индиректно омогућити да бурад других произвођача могу да крену пут ЕУ, наводи "Блумберг".
Такође, Индија је од руско-украјинског сукоба постала значајни снабдевач Европе горивом – она је уједно највећи купац руске сирове нафте коју набавља по повлашћеној цени. Велики пораст трговине индијског дизела сасвим сигурно иде у прилог тези да се руска нафта купује и прерађује у Индији а потом продаје Европи.
Таква трговина не крши европска ограничења, али истиче неефикасност санкција. У суштини, гориво се превози хиљадама километара даље него што би то иначе био случај и потом се враћа.
Међу новим или већим купцима руског горива биће трговци из Африке, Латинске Америке и Азије. Очекује се да се Европа у међувремену окрене Блиском истоку, где огромне нове рафинерије појачавају рад.
До сада су у Европи ове зиме, због неуобичајено топлог времена, избегнута најгора предвиђања о несташици нафте и њених прерађевина као што је дизел.