Колапс продаје аутомобила у ЕУ

Број нових возила регистрованих у 2022. године пао је на најнижи ниво у последњих 30 година

Тржиште путничких аутомобила у Европској унији смањило се прошле године за 4,6 одсто на само 9,3 милиона јединица, што је најнижи ниво у региону од 1993. године, објавило је ове недеље Европско удружење произвођача аутомобила (АЦЕА).

Према извештају, до пада је углавном дошло због утицаја несташице компоненти у првој половини године. Тржиште се, међутим, побољшало од августа до децембра, са повећањем броја нових регистрација аутомобила за 12,8 одсто у последњем месецу године.

Све у свему, у 2022. само Немачка је успела да оствари раст (+1,1 одсто) међу четири највећа тржишта ЕУ. Томе је помогао и снажан резултат у децембру, саопштила је АЦЕА. Сва остала три тржишта су била лошија него 2021. године, при чему је Италија забележила највећи пад (-9,7 одсто), а затим Француска (-7,8 одсто) и Шпанија (-5,4 одсто).

Подаци су показали да је број возила регистрованих у земљама ЕУ (без Малте, за коју статистика није доступна) порастао на више од 896.000 јединица прошлог месеца са преко 795.000 годину дана раније.

Продаја аутомобила "Фолксваген" групе у Европској унији смањена је за 5,2 одсто прошле године, саопштила је АЦЕА. Произвођач аутомобила "Стелантис" забележио је пад продаје за 14,1 одсто, док је продаја "Реноа" пала за 4,3, а продаја Бе-Ем-Веа (БМВ) за 5,1 одсто. Продаја "Мерцедес-Бенца" је била практично на истом нивоу као 2021. године, са 549.023 јединица.

У међувремену, јужнокорејски "Хјундаи" повећао је продају својих возила у ЕУ за 2,6 одсто, јапанске компаније "Тојота" и "Хонда" за 7,7 одсто, односно 4,4 одсто. Продаја америчког произвођача аутомобила "Форд" смањена је за 2,3 одсто.