Кина успоставила најдужу авионску линију на свету: Шангај – Буенос Ајрес

У Пекингу сматрају да развој комерцијалних саобраћајних веза са Латинском Америком додатно учвршћује сарадњу у оквиру Глобалног југа

У четвртак после подне по локалном времену, авион компаније "Чајна истерн ерлајнс", на лету МУ745 из Шангаја, слетео је на Међународни аеродром "Езеиза" у Буенос Ајресу, прелетевши више од 20.000 километара са двосатним задржавањем у Окланду, у Аустралији.

Кинески медији наводе да је посреди најдужи комерцијални лет ове врсте на свету са заустављањем и да нова ваздухопловна линија повезује два удаљена града носећи собом далекосежну стратегијску визију и спремност на сарадњу Азије са Јужном Америком.

Труп авиона на линији Шангај – Буенос Ајрес, преко Окланда, украшен је сликама змаја од жада, птице феникс и древног бронзаног котла (хоумуву динг).

Змај од жада на трупу поменутог авиона, извесно, представља поруку да нова авионска линија није само комерцијална, већ и (међу)цивилизацијска веза између две тачке света, али и подсећање да је Кина стара цивилизација која непрекидно постоји миленијумима.

Феникс од жада на трупу авиона је порука упућена у правцу мира, напретка, изражавања добре воље и подизања међусобних односа на још виши ниво.

На крају, присуству слике древног бронзаног котла хоумуву динг, врло значајног материјалног симбола из кинеске прошлости, шаље поруку стабилности и моћи државе која отвара нове путеве.

Нова авио-линија унапређује размену

"Најнепосреднија промена коју доноси ова директна линија, јесте лакша и редовнија размена међу људима, културна и трговинска комуникација. Када кинески туристи лакше закораче на јужноамерички континент, када представници латиноамеричких компанија чешће посећују Кину, и када интеракција у области културе, образовања, науке и технологије, па чак и спорта, постане јефтинија и једноставнија, дубина и отпорност билатералних односа природно расту", наводи кинески лист "Глобал тајмс", констатујући да се последњих десетак година односи Кине и Латинске Америке стално продубљују: економска комплементарност постаје све израженија, а трговина стабилно расте.

Убрзано повезивање са Азијом

Сарадња се шири и на пољопривреду, енергетику, индустријску производњу, дигиталну економију, инфраструктуру и друге области.

"За Аргентину, ова директна веза значи убрзаније повезивање са Азијом – најдинамичнијим економским регионом света – убризгавајући снажан замајац њеном опоравку и расту. За Кину, она представља кључни корак у продубљивању сарадње са Латинском Америком, оптимизацији глобалног тржишног присуства и јачању разноврсности и отпорности индустријских и ланаца снабдевања. Успостављање линије доноси корист и Новом Зеланду као успутној тачки, чинећи је истинским троструким добитком", наводи поменути кинески лист.

Кина је протеклих година пуно урадила на саобраћајном повезивању са Латинском Америком. Инвестирала је у изградњу луке Чанкај у Перуу и отворила линије ка Бразилу, Куби и Мексику.

"Кина и Латинска Америка постепено ткају мрежу копненог, поморског и ваздушног саобраћаја која обухвата пола Земљине кугле", констатује "Глобал тајмс".

Лист наводи и да земље Глобалног југа све више желе да изграде стабилне, правичне и одрживе системе повезивости, а да успостављање директне авио-линије Кина–Аргентина представља конкретну подршку отворености и повезивању.