
Аеродром "Дасинг" у Пекингу опслужио више од 50 милиона путника

Током ове године, закључно са суботом, нови пекиншки аеродром "Дасинг", који се налази на југу града, педесетак километара од централних градских подручја, опслужио је 50,08 милиона путника, што је повећање од чак 8,41 одсто у односу на 2024. годину.
Број страних путника на поменутом аеродрому достигао је око 5,5 милиона, што је раст од 25,39 одсто у односу на лане, преносе кинески медији.
Џин међу аеродромима
Откако је отворен, пре шест година, "Дасинг" је опслужио више од 193 милиона и више од 1,41 милион летова.
На овом савременом аеродрому, чији је терминалски део највећи на свету и заузима око 700.000 квадратних метара, тренутно послује 70 домаћих и страних авио-компанија које одржавају око 190 авионских линија ка 180 одредишта у 25 земаља Европе, Азије и Африке.

Само током ове године покренуто је или обновљено више авио-линија, међу којима су и оне за Казабланку, Бандар Сери Бегаван, Хо Ши Мин, Душанбе и Мускат, преноси лист "Чајна дејли".
Авиони кинеских компанија, попут "Чајна саутерна", "Чајна истерна", "Сјамен ера" и "Чајна јунајтеда" са "Дасинга" лете на више од тридесет међународних линија, а аеродром поседује најсавременији систем за проверу и транспорт пртљага.
Својевремено је најављено да ће, када буде радио пуним капацитетом, "Дасинг" постепено смањити притисак на Међународни аеродром у Пекингу (на североистоку града) на 82 милиона путника годишње, будући да је поменути стари аеродром 2018. године опслужио више од 100 милиона путника.
Аеродром као морска звезда
Пројектовани годишњи путнички капацитет "Дасинга" у првој фази је 72 милиона путника, а моћи ће, уз доградњу, да досегне капацитет од преко 100 милиона путника годишње.
Аеродромски комплекс осмишљен је у облику морске звезде.
Иако је посреди највећа терминалска грађевина на свету, до најудаљенијих капија за укрцавање на авион могуће је стићи за свега осам минута просечног хода.
Испод аеродрома су специјални изолациони носачи који могу да ублаже дејство земљотреса на грађевину, а на крову панели који обезбеђују значајну уштеду електричне енергије, што је део кинеског концепта и програмског императива да аеродром буде "зелен" и еколошки одржив.




