Економија

"Фолксваген" први пут у историји затвара производну линију: После 88 година гаси се погон у Дрездену

Дрезденски погон је од почетка производње 2002. године произвео мање од 200.000 возила, што је мање од половине годишње производње централне "Фолксвагенове" фабрике у Волфсбургу
"Фолксваген" први пут у историји затвара производну линију: После 88 година гаси се погон у ДрезденуGetty © Arno Burgi/picture alliance/Contributor

"Фолксваген" ће обуставити производњу возила у свом погону у Дрездену, што ће означити први пут у 88-годишњој историји ове аутомобилске компаније да затвара производњу у Немачкој.

Затварање производне линије долази у тренутку када се највећи европски произвођач аутомобила суочава са притиском услед слабе продаје у Кини, смањене потражње у Европи, као и америчких царина које утичу на продају у САД.

"Фолксваген" се суочава са изазовима у расподели инвестиционог буџета од око 160 милијарди евра за наредних пет година, при чему се очекује дужи животни век аутомобила са бензинским моторима.

Тај покретни буџет, који се ажурира сваке године, значајно је смањен последњих година. За период од 2023. до 2027. износио је 180 милијарди евра.

Према речима аналитичара, "Фолксваген" се суочава са "широко распрострањеним" изазовима, при чему очекивани дужи век мотора на фосилна горива захтева нова улагања.

Дрезденски погон је од почетка производње 2002. године произвео мање од 200.000 возила, што је мање од половине годишње производње централне "Фолксвагенове" фабрике у Волфсбургу.

Овај потез представља мали, али значајан корак у "Фолксвагеновим" плановима за смањење производних капацитета у Немачкој. Промене су део споразума са синдикатима постигнутог прошле године, који ће такође довести до укидања 35.000 радних места у оквиру бренда у Немачкој.

Директор бренда Томас Шефер изјавио је овог месеца да "одлука о обустави производње није донета олако, али да је са економског становишта била неопходна".

Погон је првобитно био замишљен као излог инжењерских способности "Фолксвагена" и првобитно је био задужен за склапање луксузног модела "фејтон".

Након што је производња тог модела обустављена 2016. године, локација у Дрездену постала је симбол "Фолксвагенових" напора у електрификацији, а последњи модел који се тамо производио био је електрични "ИД.3".

Објекат ће бити издат Техничком универзитету у Дрездену ради оснивања истраживачког кампуса за развој вештачке интелигенције, роботике и чипова.

"Фолксваген" је, заједно са универзитетом, обећао улагање од 50 милиона евра у наредних седам година у овај пројекат, док је аутомобилски гигант саопштио да ће наставити да користи објекат за испоруку возила купцима и као туристичку атракцију.

image
Live