Народна банка Србије саопштила је данас, поводом притужби грађана да су у приватним порукама на виберу приметили да им се после речи као што су кредит, банка и слично појављују рекламе једне банке, да имају непосредна сазнања о тој огласној поруци и да у складу са својим надлежностима, предузимају супервизорске активности и проверавају поступање банке у вези са том конкретном поруком.
"Ако утврдимо неправилности у поступању банке, банци ће бити изречене мере, а НБС о томе може да објави обавештење на свом сајту", речено је Танјугу у Народној банци.
Из НБС објашњавају да су банке у обавези да финансијске услуге оглашавају у складу са начелима истинитости, избалансираности и транспарентности информација, као и примерености садржаја, у складу са Законом о заштити корисника финансијских услуга и Одлуком о ближим условима оглашавања финансијских услуга.
Истичу да је, што се тиче конкретног случаја, неопходно у одговарајућем поступку утврдити све чињенице и дати правну квалификацију.
То, додају, није могуће учинити само визуелним прегледањем таквих порука, већ озбиљним приступом, пре свега у смислу утврђивања чињеница, давања правне оцене, и на крају мера које банка треба да предузме да отклони последице евентуалних неправилности и поштовањем процедура које захтевају одређено време.
Зато би, наводе у НБС, било неозбиљно и непрофесионално да пре тога медијима достављају прелиминарне ставове и мишљења о поступању банке.
Иначе, Удружење за заштиту потрошача "Ефектива" објавило је да Прокредит банка на Виберу обавља непоштену пословну праксу и да су тај случај пријавили Народној банци Србије (НБС).
Наиме, у последњих неколико дана када се у Виберу укуцају речи "банка", "паре", "рата", "плата", "кредит", те речи поцрвене, а испод њих појави се реклама Прокредит банке за узимање кредита.