Готово половина Руса пронашла је домаће замене за стране производе који су у земљи недоступни због западних санкција.
Током прошле године 47 одсто становника Русије је "у потпуности прешло или је почело чешће да купује производе домаћих брендова", показало је испитивање компаније "НиелсенИК" чије су резултате објавиле РИА Новости.
Трећина испитаника није променила навике и наставила је да купује од истих произвођача као и пре 2022. године, а 17 одсто прешло је на нове брендове, али и иностране производње.
Учесници испитивања навели су неколико разлога за окретање локалним произвођачима. Више од половине је то урадило како би подржало домаће брендове, а 20 процената испитаних на тај корак се одлучило јер нису могли да пронађу сличне производе иностране производње по приступачној цени.
Десет одсто рекло је да не могу да пронађу стану робу која има задовољавајућ квалитет и карактеристике које имају руски производи.
Након почетка руске специјалне војне операције у Украјини, многе велике западне компаније најавиле су повлачење са руског тржишта и обуставу инвестиција и увоза.
Економисти са швајцарског универзитета Сен Гален кажу да је више од 1.400 предузећа одлучило је да напусти Русију током прошле године, укључујући произвођаче електронике, трговце на мало, произвођаче аутомобила, брендове одеће и хране, хотеле, банке и ланце ресторана. Ипак, упркос забринутости да ће тај тренд нанети штету руској економији, он је заправо подстакао развој домаће индустрије.
Аналитичари оцењују да тренутна ситуација представља добру прилику за раст за руске произвођаче. Раније овог месеца, председник Русије Владимир Путин рекао је да је одлазак западних брендова значио да су "домаћи произвођачи добили јединствене могућности за развој које морају да искористе". Додао је да произвођачи имају прилику да заузму нише које су до недавно биле затворене за њих због конкуренције глобалних играча.
Стручњаци упозоравају да је сада једина брига да ли су домаћи произвођачи спремни да задовоље повећану тражњу и позивају компаније да улажу у проширење својих производних могућности.
"Ако производни капацитети не могу да задовоље растућу потражњу, потребно је улагати у развој. Уштеда новца може довести до жеље да се процес поједностави, што ствара ризике од губитка квалитета", појаснио је за РИА Новости шеф удружења произвођача РусБранд Алексеј Поповићев.