Економија

Дизел се слива у Европу, а барели са истока попуњавају празнину насталу због санкција

Европа и даље увози огромне количине дизела, а токови са Блиског истока и Азије могли би да достигну рекорд у последњих 7 година
Дизел се слива у Европу, а барели са истока попуњавају празнину насталу због санкцијаwww.globallookpress.com © Malte Ossowski/SVEN SIMON

Европа је у фебруару увезла огромне количине дизела упркос санкцијама Русији која је до скора била њен највећи спољни добављач.

Увоз дизела, показују подаци компаније "Вортекса", надмашиће ниво из јануара, захваљујући пошиљкама са Блиског истока и Азије. Европски увоз горива би требало да буде око 1,55 милиона барела дневно овог месеца, што је незнатно изнад количине из јануара.

У ствари, ако сви тренутно посматрани терети за фебруар стигну пре краја месеца, токови из та два региона ће вероватно бити највећи од 2016. године.

"Одсуство руских барела је вероватно отворило прилику за добављаче источно од Сунца", рекла је "Блумбергу", аналитичарка "Вортекса" Памела Мунгер. Око 60 одсто увоза дизела са Блиског истока и Азије за период од 1. до 18. фебруара стигло је у регион Амстердам-Ротердам-Антверпен (АРА), рекла је она.

Руски прилив горива за овај месец биће најнижи у последњих седам година, наводи "Блумберг".

Оне пошиљке које су стигле у Европу неколико дана пре него што су нове санкције ступиле на снагу 5. фебруара износиће око 282.000 барела дневно, далеко испод просека од 683.000 барела дневно у 2021. години.

Дизелске марже у Европи — профит од прераде горива из сирове нафте — стално су опадале овог месеца услед отпорне понуде горива на континенту и мање потражње због благе зиме.

Европа је појачала увоз дизела од краја прошле године, уочи увођења санкција. Према подацима "Инсајт глобала", залихе гаса у складишту АРА су на највишем нивоу у последње две године.

image