Кинески бродоградитељи чији је удео на глобалном тржишту око 50 одсто, због повећање тражње у Европи без прекида граде неопходне транспортере течног природног гаса, пише "Глобал тајмс".
Пошто је снабдевање гасом у Европи ограничено због оштећења гасовода Северни ток, као и због текућег сукоба између Русије и Украјине, поруџбине за бродове који преносе ово гориво забележиле су двоцифрени раст, а примају се и за по неколико година унапред.
Бродоградилиште у Шангају које користи свих 100 одсто свог пристаништа "букирано" је тако до 2026. године, а тренутно ради на чак 18 великих бродова.
А колико су бродови тражени показује и податак да је Кинеска државна бродоградилишна корпорација до 12.октобра примила чак 139 наруџбина.
Европа је постала трећи највећи светски потрошач природног течног гаса, и са продубљењем енергетске кризе међу трговцима енергентима влада права јагма за овим носачима.
"Земље у Европи и Азији су главна тржишта за кинеске бродоградитеље због њихових високих стандарда, а сукоб Русије и Украјине је интензивирао тај тренд", рекао је за ”Глобал тајмс” Чен Дакси, потпредседник Друштва за инжењеринг бродоградње у Џеђангу.
Кинески сектор бродоградње је водећи у свету, углавном због своје напредне технологије и производних капацитета.
"За изградњу носача природног течног гаса, обично су потребне око две године. Комплетан ланац снабдевања и зреле производне линије омогућавају Кини да преузме више поруџбина и заврши их на време", рекао је експрерт.
И док очајна Европа гледа да приграби што више бродова и превезе што веће количине овог горива не би ли бар мало ублажила енергетску кризу, кинески бродоградитељи задовољно трљају руке и броје евре. Јер, Кина је по броју нових наруџбина на првом месту у свету, показали су подаци Кинеског удружења националне бродоградилишне индустрије.
Потражња за овим бродовима повећала је и тарифе за пловила која већ раде, па је тако дневна тарифа за брод од 174.000 кубних метара у атлантском региону скочила са 74.000 долара почетком августа на садашњих 397.000 долара.