Економија

"Тесла" повећава употребу батерија кинеских добављача

Одлука о коришћењу батерија израђених од литијум гвожђе-фосфата представља изазов због политичких тензија између САД и Кине
"Тесла" повећава употребу батерија кинеских добављача© Tanjug/AP Photo/Ben Margot

Компанија Тесла саопштила је да планира да повећа употребу јефтинијих батерија на бази гвожђа, у производњи модела полутешких електричних камиона и приступачних електричних возила.

Како наводи Ројтерс, извршни директор Тесле Илон Маск залагао се за батерије израђене од литијум гвожђе-фосфата (ЛФП), чијом производњом доминирају кинески добављачи који граде фабрике батерија у САД, што представља изазов због политичких тензија између САД и Кине.

Тесла тренутно набавља ЛФП батерије од кинеске компаније "Контемпорери Амперек", која нема фабрику у Сједињеним Државама, а агенција наводи да је Теслин јужнокорејски добављач "ЛГ Солушн" најавио отварање фабрике за производњу ЛФП батерија у Аризони у САД.

Из Тесле, највећег светског произвођача електричних аутомобила, саопштено је да ће користити ЛФП батерије за тешке електричне камионе ''кратког домета'', као и за возила која се називају ''полулаким''.

Из Тесле кажу да ће ускоро користити ЛФП батерије и у својим возилима средње величине, Модел 3 и Модел И, али није прецизирано када ће се са тим почети.

Ројтерс наводи да Тесла тренутно користи батерије на бази никла за већину својих возила Модел 3 и Модел И, која се продају у САД.

Маск и други заговорници ЛФП-а навели су обиље и ниже цене гвожђа као кључни фактор који надмашује недостатке који су кочили коришћење ЛФП ћелија на глобалном нивоу.

Наводи се да су такве батерије веће и теже, и да генерално држе мање енергије од ћелија на бази никла, што им даје краћи домет, а додаје се да ЛФП ћелије такође нуде мањи ризик од пожара од ћелија на бази никла.

image