Немачки произвођачи аутомобила појавили су се у пуној снази на Салону аутомобила у Шангају у покушају да остану у току са потрошачким трендовима у земљи, који ће одредити да ли ће задржати своју тржишну доминацију у е-добу и код куће и у иностранству, пише Ројтерс.
Њихово велико присуство – са читавим одбором "Фолксвагена" и више од 100 запослених, за разлику од јапанских или француских произвођача аутомобила – показује да озбиљно схватају изазов, рекао је Јејл Жанг из консултантске куће "Отомотив форсајт" са седиштем у Шангају.
Али с обзиром да се немачке компаније ослањају на Кину за производњу трећине својих путничких возила, оне такође имају највише да изгубе.
"Многе карактеристике у нашим аутомобилима су инспирисане Кином", рекао је Оливер Зипсе, генерални директор Бе-Ем-Веа (БМВ) и поручио да је кинеско тржиште испред глобалне криве.
Његови коментари означавају промену од доба мотора са унутрашњим сагоревањем, када су немачки аутомобили у Кини виђени као врхунац глобалног инжењеринга, до електричног доба када немачки произвођачи аутомобила уче од својих кинеских колега који су брже напредовали у развоју технологије.
Руководиоци "Фолксвагена" сматрају да ће им глобални обим компаније помоћи да победе у трци за приступачна електрична возила, али тај капацитет би могао да се претвори из благослова у проклетство ако продаја падне, будући да је тржишни удео кинеског БИД-а превазишао "Фолксвагенов", пише Ројтерс.
Док тржишни удео немачких произвођача е-аутомобила у Кини расте, он је још увек мали. Заједнички тржишни удео који држе "Ауди", Бе-Ем-Ве и "Мерцедес" порастао је на 4,8 одсто у 2022. са 2,2 одсто у 2020. Продаја електричних возила сва четири немачка бренда износила је само четвртину БИД-ове у 2022.
"Кинеско тржиште више није тако стабилно за немачке произвођаче аутомобила као што је било", каже Томас Лук, партнер у консултантској компанији "Кирни". "Постати бржи неће бити довољно...њихова пословна култура мора да се промени", рекао је он.
Аналитичари у Шангају указали су на тенденцију немачких произвођача аутомобила да пласирају своја нова е-возила као електричну верзију претходника са моторима са унутрашњим сагоревањем и оценили да је то знак да компаније још нису направиле ментални помак ка електрификацији.
"Важно је гледати на електрична возила као на нову генерацију производа, а не као продужетак аутомобила са моторима са унутрашњим сагоревањем", рекао је Жанг. "Надајмо се да сајам у Шангају може да уздрма ту заблуду".
Кинески брендови су такође усвојили нове продајне стратегије за продор у Европу за које аналитичари кажу да европски брендови морају да прихвате како би били у току са дигиталним добом.
Брендови као што су "Нио", "Линк енд ко" или "Волво карс" отворили су просторе за дружење, барове и кафиће где се продаја возила обавља кроз препоруке вршњака. Многи такође усвајају директну продају, приступ према коме су немачки произвођачи аутомобила такође рекли да се крећу последњих месеци.
Ипак, извори кажу да су се кинески брендови прво фокусирали на доминацију на свом домаћем тржишту, пре него што су предузели агресивнију стратегију у Европи, где су азијски произвођачи батерија већ поставили чврсту основу.
Кинески брендови електричних возила за сада држе више цене како не би узнемирили европске званичнике који страхују да ће преплавити тржиште, иако су у могућности да понуде далеко ниже цене, рекао је Ројтерсу извор који је тражио да остане неименован.
БИД је ове недеље представио "галеба", електрично возило са дометом од преко 300 километара, чија је почетна цена од 11.000 долара јефтинија од многих почетних модела мотора са унутрашњим сагоревањем у Европи. Компанија планира да доведе моделе "сил" и "делфин" у Европу касније ове године.
"Кинези су опрезнији у Европи", рекао је Лук.
У Кини је, међутим, битка жестока.
"Некада сам био опрезан са употребом речи 'пропасти'", каже Жанг. "Али сам сасвим сигуран да су сада, барем у Кини, дани страних брендова одбројани."