Очекује се да ће испоруке мазута из Русије у Кину достићи рекордних 350.000 барела у мају, пише "Блумберг", позивајући се на податке о праћењу бродова компаније "Кплер".
Мање кинеске рафинерије су повећале куповину руског мазута, који се обично користи за мешање и мање је вредан од бензина и дизела.
Извоз руског мазута у Кину порастао је након фебруара, када је на снагу ступила граница цена руских нафтних деривата коју су усвојиле ЕУ и Г7.
Како наводи америчка агенција, извоз мазута у Кину је скочио у последњих неколико месеци, након што је провинција Шандонг, иначе дом већине кинеских независних рафинерија, покренула проверу квалитета мешавина битумена.
"Очекујемо да ће прилив мазута у Кину остати висок у мају и да ће се даље повећавати од јуна", рекао за "Блумберг" Јианан Сун, аналитичар из лондонске фирме "Енерџи аспектс".
Кина је у јануару издала нижу увозну квоту сирове нафте за прве две серије 2023. године у поређењу са претходном годином, што значи да се рафинерије морају ослањати на друге сировине као што је мазут за своје потребе прераде.
Очекује се да ће потражња за нафтом у Кини порасти током текућег тромесечја, имајући у виду повећану мобилност у контексту успешног излажења из ковид режима у највећим кинеским градовима.
Сун предвиђа да ће руске рафинерије у наредним недељама повећати испоруке мазута са високим садржајем сумпора и дестилата М100 у Азију за чак 140.000 барела дневно.
Аналитичар компаније "Кплер" Виктор Катона рекао је за "Блумберг" да 40 одсто мазута који Кина увози долази из Русије.