Аналитичар инвестиционе банке УБС Мајкл Ласер упозорио је да је у трећем кварталу 2022. године (што су најсвежији подаци) затворено 1.500 продавница, а да ће тај број ове године бити "значајно виши".
"Верујемо да ће се овај тренд наставити у годинама које долазе, са потрошачима који ће се пребацити на онлајн трговину. Пошто су малопродајне продавнице које слабо раде, затворене, то би требало да помогне продуктивности продавница на преживелим локацијама", наводи се у извештају УБС и предвиђа да ће се у наредних пет година "још 50.000 продавница од око 940.000 радњи у САД бити затворено".
"Ово једноставно имплицира да ће до краја 2027. бити пет одсто мање продавница. То ће користити великим, добро капитализованим продавцима на мало", додаје се у извештају.
Другим речима, баш као и код америчких банака, велики играчи ће бити само већи док ће мали потонути.
Најугроженији су мањи ланци, с обзиром да ове фирме обично имају мањи приступ капиталу потребном за улагање у развој робусне вишеканалне понуде.
Од 2020. године, 57 одсто малопродајних објеката воде фирме са мање од 20 запослених, а 68 одсто ланци са мање од 500 запослених. Ови мањи ланци су изгубили 40.000 продавница у последњих 10 година, док су ланци са 500+ запослених отворили нових 17.000 продавница.
Ситуација би, наводе аналитичари, могла да буде још гора.
Претпоставка је да ће се раст малопродаје бити четири одсто годишње, што је у складу са дугорочним трендом. Међутим, продужена рецесија у САД би могла да поремети раст, спусти га на три одсто, што би резултирало затварањем од 70.000 до 90.000 продавница.