Криза удара по џепу: Немци принуђени да штеде на храни

Потрошачи смањују куповину и бирају јефтиније производе због растућих трошкова, показало је истраживање компаније "Делоит"

Све већи број Немаца приморан је да промени своје потрошачке навике усред скока цена, показали су подаци "Делоитовог" глобалног истраживања "пулса" потрошача ове недеље. Према налазима, многи потрошачи или купују јефтинију храну, или избацују одређене групе производа са својих листа за куповину.

Око 37 одсто испитаника рекло је да сада купује јефтиније брендове у супермаркетима, док је 35 одсто рекло да купује јефтиније врсте меса. Петина испитаника рекла је да стално купује мање намирница него што жели, док је четвртина рекла да сада купује само најнужније.

"Бројне кризе и изазови последњих година довели су до тога да потрошачи промене своје навике и рутину како би преживели са финансијским средствима која су им на располагању. Ово утиче на широк спектар области свакодневног живота - укључујући исхрану. Наше истраживање показује да многи потрошачи штеде на храни", наводе из компаније "Делоит" и додају да је сваки трећи потрошач "финансијски под стресом" када купује намирнице.

Истраживачи су такође приметили да је само 41 одсто испитаника рекло да разуме зашто су цене на садашњем високом нивоу. Више од две трећине испитаника (64%) рекло је да сматра да компаније подижу цене више него што то захтевају њихови повећани трошкови и тако остварују додатни профит.

Потврђено је да је годишња инфлација у Немачкој у мају 2023. на најнижим нивоима за 14 месеци од 6,1 одсто, што је пад са 7,2 одсто у претходном месецу, али је остала знатно изнад циља Европске централне банке од два процента. Цене хране су успориле раст у односу на претходни месец, али су остале на двоцифреном нивоу од 14,9 одсто, предвођене млечним производима (28,2%) и хлебом и житарицама (19,3%).

"Делоитово" истраживање спроведено је на око 25.000 потрошача из 25 земаља, укључујући око 1.000 из Немачке. Истраживање је спроведено од 20. до 26. априла 2023.