Економија

Није само Београд: Како изгледа хаос на аеродрому у Франкфурту

За разлику од "плебса", ВИП путници без икаквих проблема пролазе аеродром у Франкфурту
Није само Београд: Како изгледа хаос на аеродрому у ФранкфуртуGetty © Thomas Lohnes / Stringer

Аеродром у Франкфурту је рајско искуство, под условом да сте довољно имућни да приуштите ВИП терминал са црвеним тепихом на улазу и "бентлијем" на услузи. Цена права ситница - 430 евра за "основни" пакет, 500 евра ако желите да се одморите у неком од апартмана. А ако останете дуже од три сата, још 300 евра.

За обичне смртнике, овај немачки аеродром је пакао. Бесконачни редови, отказани летови, изгубљени пртљаг. Прошлог лета, са завршетком пандемије, немачки аеродроми и авиокомпаније нису успели да се врате на ниво пре ковида. Ситуација је, пише "Шпигл", била нарочито хаотична на највећем и најважнијем аеродрому у Немачкој - франкфуртском.

Ствари, наводи лист, ипак нису толико лоше као прошле године будући да је број путника смањен.

Компаније су, свесне хаоса у Франкфурту, преусмериле неке своје линије и путнике на друге аеродроме, што је мало ублажило притисак, али недовољно да се надомести мањак земаљског особља, неорганозованост постојећег, остарелу инфраструктуру (први терминал отворен је 1972, други 1994, док се завршетак трећег очекује 2026. године) и проблеме које је донела дигитализација.

Уз то, за разлику од мегааеродрома изграђених у Пекингу и Истанбулу, Франкфурт је лавиринт подземних, надземних и споредних пролаза са контролним пунктовима које они који имају (не)срећу да често користе ову ваздушну луку називају "хорор тунелима". Реновирање постојећих терминала само је допринело расулу.

Додатни проблем са контролним пунктовима је што је федерална полиција до скора била задужена за њих а сада је замењена контролним скенерима који, махом, још не функционишу.

Отпуштања која су процењена као неопходна током короне, сада им се обијају о главу. Франкфуртски аеродром и компанија "Луфтханза" муку муче са проналаском квалификованих радника. Мигранти су у једну руку трачак наде за аеродром - попуниће неке рупе. Али је проблем знање немачког језика и квалификације - за пилоте, механичаре. А о безбедносним проверама да и не говоримо. И ниске плате које добијају преоптерећени и преуморни радници.

Ситуација, пише "Шпигл", не показује знаке смиривања ни овог лета.

image