Водећа групација за одржавање ваздухоплова у Европи Авиа Прајм, коју чине три еминентне компаније укључујући и српску Јат Технику, данас је завршила, прву конверзију авиона боинг 767-300 из путничког у теретни у Европи. Авиа Прајм је саопштила да је конверзија широкотрупног авиона овог типа реализована у производним погонима ЈАТ Технике у Београду, у сарадњи са израелском авио-индустријом, у хангару број 2 који, са више од 9.000 квадратних метара, представља једно од највећих постројења те врсте у овом делу света.
Први конвертовани авион полетео је данас у 16 сати по локалном времену са београдског аеродрома у правцу малтешке престонице Ла Валете, након што је претходно предат новом власнику и наручиоцу пројекта Челенџ групу.
У саопштењу се напомиње да је Челенџ груп глобални лидер у теретном авио саобраћају, који према речима извршног директора, Јосија Шоукроуна, планира да до 2026. године утростручи своју флоту инкорпорирајући и ефикасни авион боинг 777.
"Узбуђени смо, јер је смела визија која је настала пре шест година данас постала стварност, уз напомену да смо се дуго спремали за ово, пролазећи најзахтевније контроле ваздухопловних власти и поносни смо на нову технологију и ’ноу-хау’, који су први пут примењени у Београду", изјавио је главни извршни директор Авиа Прајма и ЈАТ Технике Пјотр Качор.
Додаје да је ово почетак новог поглавља у историји Авиа Прајма и европске авијације.
"То ће учврстити нашу позицију као главног европског добављача за конверзију широкотрупних авиона типа Боинг и Ербас", рекао је Качор.
Авион коме је ова модификација удахнула нови живот, први је у низу широкотрупних летелица које ће се убудуће конвертовати у новом европском центру за ову намену који се налази у Србији, а радови на наредном боингу 767-300, већ су у пуном јеку.
Директор Авиа Прајма и ЈАТ Технике нагласио је да, уз вишедеценијску стручност, та компанија заинтересованим странама најнапредније технологије у индустрији нуди по компетитивним ценама.
"Поносни смо што предводимо све више пројеката који доприносе зеленијој и одрживијој будућности у авијацији, а уз континуирани напредак, уверени смо у нашу светлу перспективу, јер како наш слоган каже, за нас је једини пут - пут ка врху", закључује Качор.