Почетак нове ере: Кина постаје највећи светски извозник аутомобила
Кина ће ове године престићи Јапан и постати највећи светски извозник аутомобила, а тај преломни тренутак означава крај деценија доминације европских, америчких, јапанских и јужнокорејских група, пише "Фајненшел тајмс".
Вишегодишње подржавање индустрије и улагања приватног сектора повећали су конкурентност Кине. Домаћи произвођачи, укључујући шампиона електричних возила БИД, сада надмашују стране произвођаче аутомобила и циљају на инострана тржишта.
Кинески годишњи извоз возила, који је премашио извоз Јужне Кореје 2021. и Немачке 2022, сада је на путу да надмаши овогодишњи јапански, према подацима "Мудиса".
Аналитичари очекују да ће Кина годинама задржати своју водећу позицију. Према предвиђањима консултантске куће "Аликс партнерс", инострана продаја аутомобила које производе кинеске компаније достићи ће 9 милиона до краја деценије, чиме ће њихов глобални тржишни удео бити повећан на 30 одсто 2030. године, са 16 одсто 2022. године.
Кинески извоз аутомобила углавном је усмерен на тржишта у развоју у Европи и Азији, показују подаци "Аутомобилитија", а Русија је ове године главна дестинација ове године.
Очекује се да ће се извозни талас интензивирати како кинеска електрична возила, која су знатно јефтинија од других, створе себи место, посебно у Европи, каже Јукијан Динг, аналитичар ХСБЦ-а из Пекинга.
Аналитичари ипак упозоравају да компаније које извозе из Кине морају да се изборе са погоршањем геополитичких тензија и ограниченом препознатљивошћу бренда, као и са растућим протекционизмом и потрошачким национализмом.