Потражња за нафтним танкерима требало би следеће године да достигне највећи раст у последње три деценије, закључак је новог истраживања компаније "Кларксон рисрч сервисиз", које преноси "Блумберг".
Јер, број тонских миља (запремина терета помножена са раздаљином коју терет пређе) следеће године ће, према прогнозама истраживача, скочити за 9,5 одсто, што је највећи годишњи пораст још од 1993. године.
А овакав пораст броја тонских миља, наиме, очекује се највише због тога што су Руси морали да промене транспортне руте, након што су им уведене санкције на извоз.
Сирове производе Руси сада шаљу купцима који им нису увели санкције, па се окрећу на пример, азијском тржишту, што, наравно, повећава и раздаљине које ће руски терет морати да пређе.
"Та удаљеност би могла да буде пет или шест пута већа, а то значи да сада треба много више бродова за транспорт исте количине која је претходно увожена. И то ће подстаћи потражњу за танкерима", рекао је аналитичар компаније "Кеплер Шевро" Андерс Редиг Карлсен.
Други разлог за већу потражњу за танкерима јесте то што се очекује да ће и нове рафинерије у Азији и на Блиском истоку почети да извозе.
А тржиште нафтних танкера и иначе већ има добру годишњу зараду јер цене за такозване танкере средњег домета за превоз рафинисаног горива скачу на нивое који нису виђени још од 2008. године.
Помама за танкерима влада још од када је ЕУ увела санкције Русији, а пошто ово није ситуација која може тако лако да се промени, економисти предвиђају да ће снабдевање нафтом и горивом остати ограничено, а цене високе.