Раст цена прехрамбених производа у Великој Британији достиже рекордних 14,7 одсто, а постоји тенденција да цене и даље расту, преноси истраживачки портал "Кантар". На порталу су објављени резултати анкете која је пратила куповну моћ током 12 месеци, до 30. октобра.
Потрошачи у Великој Британији се суочавају са повећањем од 682 фунте на годишњем рачуну за исте намирнице.
Најбрже су расле цене намирница попут маргарина, млека и хране за псе.
Према истраживању, 27 одсто домаћинстава у Великој Британији се суочава са финансијским тешкоћама, што је дупло више него у новембру прошле године. Девет од десет купаца тврди да су веће цене храна и пића главна брига, уз веће рачуне за енергију.
Продаја трговачких робних марки, које су генерално јефтиније од брендова, скочила је за 10,3 одсто у периоду од четири недеље до краја октобра. У исто време продаја брендова порасла је за само 0,4 одсто. Како су купци тежили да што више уштеде, продаја најјефтинијих асортимана је порасла је за 42 одсто.
Дисконтери Алди и Лидл су највише профитирали. Алди је повећао своју продају за 22,7 одсто на годишњем нивоу, а Лидл за 21,5 одсто. Супермаркети Morrisons и Waitrose су забележели пад продаје од 4,6 одсто и 1,9 одсто.
Према анализи, осетан је пад продаје за Ноћ вештица у поређењу са 2021. Удео кондиторских производа купљених на промоцији током октобра износио је 26 одсто, док је прошле године износио 36 одсто.
Примећено је и да се људи мање припремају за прославу Божића. На пример, у октобру прошле године два милиона потрошача је купило празнични божићни пудинг, а ове године је куповина посластице опала за 32 одсто.
Следи и Светско првенство у фудбалу, које почиње 20. новембра, када се у вечерњим сатима бележи већа продаја пива. Током Светског првенства 2018, продаја пива се утростручила дан пре утакмице Енглеске против Туниса. Очекује се да би тако требало да буде и пред меч Енглеске против САД 25. новембра.