Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре данас је у Пекингу потписало три комерцијална уговора са кинеским компанијама, који се односе на изградњу инфраструктуре у Србији, а вредност тих уговора је скоро четири милијарде евра за око 300 километара нових путева. Први се односи на брзу саобраћајницу "Осмех Војводине" која почиње на Бачком Брегу и иде преко Сомбора, Куле, Врбаса, Бечеја и Новог Бечеја, Кикинде и на крају до Српске Црње, а други је уговор о изградњи ауто-пута између Београда, Зрењанина и Новог Сада, који ће бити дуг 105 километара. Трећи уговор који је потписан односи се на куповину пет кинеских брзих возова.
"Осмех Војводине"
Министар Горан Весић је рекао да ће радови на брзој саoбраћајници "Осмех Војводине" почети у наредних месец дана и да су за првих 5,5 километара већ издате грађевинске дозволе.
"Дужина тог пута биће 186 километара, плус додатак до Српске Црње, тако да ћемо изаћи скоро на 200 километара када будемо завршили. То ће бити веома важан пут који ће повезивати не само север Србије, већ и Мађарску и Румунију, због чега очекујемо да буде веома прометан", рекао је Весић.
Ауто-пут између Београда, Зрењанина и Новог Сада
Потписан је и уговор о изградњи ауто-пута између Београда, Зрењанина и Новог Сада, који ће бити дуг 105 километара.
Пројектовање тог ауто-пута се завршава и очекује се да радови почну следеће године, рекао је Весић и указао да ће се тако Нови Сад повезати на трећи ауто-пут, чиме ће тај град добити одличну саобраћајну повезаност.
"Ове две саобраћајнице значе да ће Банат, који је био запостављен, сада саобраћајно повезати, што је значајно за развој саобраћајне инфраструктуре. Укупна вредност ових уговора биће између 3,5 и четири милијарде евра. Градимо скоро 300 километара ауто-пута и брзе саобраћајнице, то је огроман допринос наставку изградње саобраћајне инфраструктуре, што је иначе визија председника Вучића, да се Србија развија кроз развој саобраћајне инфраструктуре. Сваки пут, свака пруга значи да ћемо имати нова радна места, бољи животни стандард и развој привреде", истакао је Весић.
Председник Србије Александар Вучић изјавио је данас да ће грађани Србије, заваљујући споразуму потписаном у Кини, за изградњу аутопута - Београд-Зрењанин-Зрењанин-Нови Сад, који ће бити спојен са ауто-путем Београд-Нови Сад, добити пут о којем се прича три, четири деценије, а чија вредност неће бити мања од три и по милијарде евра.
"То је за средњи Банат, јужни Банат и јужну Бачку и Београд готово невероватна вест. Вредност на крају неће бити мања од три и по милијаде евра. У Кини смо једва успели да пронађемо финансијера за северну тангенту, "Смајли", од Сомбора до Кикинде, од Бачког Брега до Црње", рекао је Вучић и додао да би Шандонг, кинеска компанија, требало да обезбеди део финансирања за ауто-пут Београд-Зрењанин.
Пет кинеских брзих возова
Трећи уговор који је потписан односи се на куповину пет кинеских брзих возова.
"Ми смо дуго преговарали са нашим пријатељима из Кине у вези са овим уговором. За 54 милиона евра добили смо пет возова, што значи да ћемо сада имати брзе возове, кинеске возове који ће саобраћати на прузи Београд-Будимпешта. Неки од тих возова ће већ бити у функцији почетком 2025.године, ми ћемо до краја 2024.године завршити наш део брзе пруге до Суботице, и већ 2025. године након тестирања пруге, имаћемо брзи воз од Београда до Суботице, путоваће се сат и десет минута. Када наши пријатељи из Мађарске буду завршили свој део пруге, ићи ћемо до Будимпеште", рекао је министар.
Навео је да сви возови које купујемо из Кине имају све европске стандарде и да ће моћи да се користе на пругама ЕУ. Весић истиче да је то је био наш услов, и да кинеским пријатељима то није био проблем да испуне.
"Они имају заиста највећи број брзих пруга на свету. Кина има више од свих других земаља заједно, имају преко 40.000 километара брзих пруга, а некима од њих се саобраћају и до 350 км на сат", рекао је Весић.
Министар је навео да је са Министарством транспорта Кине потписао Споразум о координацији свих активности у инфраструктури, тако да ће убудуће имати састанак једном месечно са свим кинеским компанијама које раде у Србији, пролазити кроз статус свих пројеката и на тај начин водити рачуна о томе да се сви пројекти извршавају на време.