Амерички потрошачи се суочавају са изазовним временима, а очекује се да ће се потрошња домаћинстава додатно смањити, упозорио је Крис Вотлинг, извршни директор финансијске саветодавне компаније "Лонгвју економикс".
Цитирајући најновије економске показатеље у интервјуу за "Си-Ен-Би-Си", Вотлинг је истакао да потрошачи брзо остају без вишка готовине, те да је уштеђевина домаћинстава под све већим притиском.
"Мислим да амерички потрошач у суштини хода ка литици", рекао је Вотлинг. Како наводи, иако је малопродаја била "прилично јака" последњих неколико месеци, стопа штедње становништва је смањена, а "раст реалних прихода је негативан већ три месеца."
Вотлинг је истакао да су потрошачи и тржиште рада под великим притиском на маргинама.
"Имали смо добар месец на платном списку, али ако погледате многе показатеље о томе куда ће тржиште рада вероватно кренути, многи од њих се парају по шавовима", рекао је он.
Стратег је додао да би значајан пад тржишта рада могао изазвати рецесију у земљи. "Мислим да су САД у тешким временима", упозорио је Вотлинг.
Према недавној студији Универзитета у Мичигену, расположење америчких потрошача погоршало се у октобру, када је било у паду три узастопна месеца, а домаћинства очекују већу инфлацију током следеће године.
Сервис за инвеститоре финансијског гиганта "Мудис" је у прошломесечном извештају навео да инфлација и све лошији изгледи за америчку економију утичу на потрошаче.
"Мудис" је истакао да индивидуална потрошња покреће око две трећине америчке економије, а велика већина Американаца сада има мање уштеђевине него што је имала пре пандемије.