Скупа храна мења навике Британаца: Уместо авокада на тост мажу грашак

Грађани Велике Британије у протеклој години су повећали потрошњу најјефтнијег залеђеног помфрита за чак 80 одсто

Британци услед најбрже стопе раста цена, још од седамдесетих година прошлог века, све више бирају јефтинију храну, као што су чобанска пита, макароне и кромпир из рерне уместо егзотичнијих јела, док је намаз од авокада на тосту замењен грашком, пише "Гардијан".

После године кризе, финансијски притисак променио је навике куповине и избор хране Енглеза, саопштио је ланац британских супермаркета "Вејтроуз".

Трећина одраслих конзумира некадашња омиљена јела, као што је кијевска пилетина, показују подаци годишњег извештаја о храни и пићу.

"Инфлација хране је променила не само начин на који људи купују, већ и начин на који кувају и једу", рекао је извршни директор супермаркета Џејмс Бејли, додајући да Британци сада бирају једноставније оброке.

Услед растуће кризе, смрскани авокадо на тосту који је у годинама пре кризе био омиљен међу миленијалцима, заменио је грашак као јефтинија и, еколошки гледано, зеленија алтернатива, кога Велика Британија производи довољно да покрије 90 одсто својих потреба за њим.

"Током протеклих 12 месеци, британски купци су трагали за акцијама, куповали више производа домаћих брендова и већа паковања како би добили најбољу вредност", рекли су из Вејтроуза.

Порасла продаја најјефтинијег помфрита

Додају да су грађани Велике Британије у протеклој години све више куповали залеђени помфрит. Продаја њиховог најјефтинијег помфрита из асортимана Есентиал и ребрастог чипса порасла је за 80 одсто, односно 34 одсто.

Ипак, Вејтроуз, оцењује да Британци нису прилагодили своју потрошњу на исти начин као током финансијске кризе 2008, када су грађани са оброка из ресторана и хране за понети прешли на куповину готових јела.

Међутим, подаци о продаји у последњих 12 месеци, показали су да су на избор хране утицали су и трендови повезани са здрављем. Након периода вртоглавог раста продаје (често скупљих) биљних алтернатива за месо и млечне производе, тренд је ове године ослабио, а неки аналитичари сматрају да је дошао крај буму вегана.