Кина је прошле године повећала своје залихе сирове нафте, а увоз је надмашио претходни годишњи рекорд постигнут 2020. године, пошто је потражња за горивом скочила након пандемијских ограничења, показали су подаци кинеске царине.
Увоз нафте у земљу порастао је за 11 одсто на годишњем нивоу на 11,28 милиона барела дневно (бпд) у 2023. години, премашивши рекорд од 10,81 милиона бпд постављен 2020. године, када је Пекинг искористио пад цена нафте да створи залихе сирове нафте.
Интензивирање саобраћаја у земљи након укидања ковид ограничења повећао је увоз нафте прошле године усред растуће потражње за горивом. Потрошња млазног горива и бензина била је посебно висока у Кини. Потражња за дизелом је, међутим, била релативно слаба у поређењу са историјским нивоима, због успоравања грађевинског сектора и неизвесних изгледа за производњу.
Све у свему, кинеска потражња за горивом била је много већа у поређењу са претходне три године, у великој мери подржана растућим испорукама нафте из Русије. Према подацима кинеске царине, Москва је у новембру постала највећи добављач сирове нафте у земљи, пошто је Пекинг увозио око 2,2 милиона барела дневно. Увоз руске нафте је скочио за 22,2 одсто између јануара и новембра 2023. у поређењу са истим периодом 2022. године.
Економисти предвиђају да ће потребе за млазним горивом и потражња из петрохемијског сектора за врхунским производима који се користе у производњи робе као што су соларни панели и електрична возила подстаћи потражњу за нафтом у Кини и увоз сирове ове године.
Очекује се да ће Кина чинити више од четвртине раста глобалне потражње за нафтом, која би требало да порасте за скоро два милиона барела дневно у 2024. углавном захваљујући азијским тржиштима, наводи се у извештају "Вуд Мекензија".