Губитак продуктивности због незадовољства запослених кошта компаније у САД 1,9 билиона долара годишње, процена је у годишњем истраживању "Галупа". Због губитка продуктивности услед недостатка радног мотива и елана, глобално испуштени профит је пет пута већи.
Те цифре боду очи, пише "Блумберг", а направе их, односно пропусте да их направе, милиони Американаца који се све више осећају "отуђено" од својих послодаваца. Као главни разлог незадовољства наводи се да запослених кажу да "не знају јасно шта се од њих очекује", затим да желе да буду "део нечег већег" од пустог профита за власнике и акционаре компаније у којој раде.
Истраживање показује да је само једна трећина испитаних рекла је да је ангажована на свом послу, док половина улаже само минималан труд — оно што се назива "тихи престанак".
"Улози су велики за компаније, јер би ангажована радна снага требало да преко продуктивности помогне у повећању продаје и профита. Боље повезивање са особљем такође повећава задржавање радника. Имати мотивисане запослене је повезано са много различитих резултата који су важни за организације", указује Џим Хартер, главни научник за Галупову праксу на радном месту.
Хартер, аутор неколико књига о менаџменту, упозорио је компаније да би требало да примете да ангажовање радника иде даље од пуког "чињења добрих ствари за људе". Запослени желе да "осете као да је оно што раде на послу повезано са нечим већим од њих самих".
Да би то поправио, Хартер је предложио појединачне недељне провере и упутства о томе како да раде са својим колегама.
"Када се запосленима каже како да сарађују једни са другима, јасноћа улога порасла је на око 80% са мање од 50%. Ова врста стратегије је посебно потребна млађим радницима јер је много већа вероватноћа да ће променити посао у потрази за испуњенијим балансом између посла и приватног живота. Они дефинитивно очекују да имају тренера-менаџера који заиста размишљају о њиховом развоју", рекао је Хартер.