И раније је било рекламација на рачуне за струју, али од хакерског напада на "Електропривреду Србије", чини се да их је много више. За РТС нису одговорили из ЕПС-а колико их буде месечно. Утисак је да су гужве на шалтерима за рекламације, ипак, веће него на онима за плаћање.
Питање је да ли ћете уз помоћ рекламације убедити надлежне у "Електродистрибуцији" да водите рачуна о потрошњи и да се придржавате савета да веш-машину, бојлер и пећ укључујете само ноћу. А шта је са уређајима који су укључени током већег дела дана по скупој тарифи, попут рутера, пуњача за мобилни телефон, телевизора, климе.
Штедите, а рачун је виши. Колико пута сте помислили да је то сигурно зато што вам се неко прикачио на бројило? Који је најлакши начин да то сазнате, а да не морате да ангажујете електричара?
"Искључите све осигураче у стану тако да будемо сигурни да не трошимо електричну енергију и тада проверити на бројилу да ли и даље постоји потрошња. То је најсигурнији начин да видите да ли вам се неко закачио", каже професор у ЕТШ "Никола Тесла" Андреј Чоха.
Кад утврдите да је месечна потрошња на бројилу и у рачуну иста, решили сте велику дилему. Следећи корак је праћење потрошње, плаћање рачуна и слање евентуалне рекламације уз помоћ бесплатне мобилне апликације "ЕПС Увид у рачун". Ову апликацију већ користи 380.000 корисника и они рачуне добијају електронским путем.
А шта да раде они којима, и поред рекламација, стижу рачуни виши од прошлогодишњих и који не знају да користе нове технологије? Да ли је суд једино решење и да ли чекати пресуду и ризиковати да струја буде искључена? На то питање из ЕПС-а је стигао одговор да се снабдевање електричном енергијом обуставља на захтев снабдевача и да електродистрибуција само поступа по том захтеву.
ЕПС се на такав корак одлучује када се утврди да корисник неовлашћено користи струју, после чега следе пријава, казна и нови захтев за прикључење.