"Лада" је за прва три месеца продала у Русији 90.900 аутомобила, што је раст од 43,2 одсто у односу на исти период прошле године. У првом тромесечју текуће године најтраженија је била "гранта", која је освојила 42.000 купаца, а на другом месту је "веста" са 23.761 наплаћеним примерком. Тек на трећем месту је један увозни модел, "хавал џолио", са 15.744 продата примерка.
У марту је "Лада" продала 39.900 аутомобила и остварила раст од 64,5 одсто у односу на исти месец 2023. године. Носиоци успеха су били "гранта" са 18.700 продатих примерака, док је "веста" освојила 11.200 купаца. Прошле године продата су 191.074 примерка модела "лада гранта" у Русији, док је у Европској унији продато 184.279 примерака "фолксваген голфа". Или, "гранта" је била успешнија од најпродаванијег европског аутомобила свих времена.
Остварени резултати имају посебну вредност због оштрих санкција и сукоба који траје више од две године. Мада, Русија је одувек била изложена блокадама и саботажама, и као што је рекао бивши губернатор Санкт Петербурга Георгиј Полтавченко, "ништа се није променило у последњих 800 година, када су са једне стране били Татари, а са друге крсташи".
Пошто нису могли да рачунају на набавку компоненти из увоза, Руси су се окренули себи. Самостално су развили и производе електронску контролу стабилности (ЕСП). Уређај је битан због безбедности и практично исправља грешке возача. Ако дође до проклизавања или заношења возила, смањивањем дотока горива и кочењем одговарајућег точка, задржава возило на безбедној путањи. А-бе-ес такође производе сами, као и темпомат, ваздушне јастуке, помоћ при кретању на узбрдици и контролу брзине спуштања.
У борби за опстанак на тржишту, неопходно је увођење нових модела и прилагођавање захтевима и потребама купаца. Прошле године донета је одлука да све државне установе, морају да користе возила произведена у Русији. У таквим околностима, настао је модел "аура", који је луксузнија и за 25 цм продужена верзија "весте". На представљању били су присутни председница Савета Федерације Валентина Матвијенко и извршни директор Збер банке Герман Греф.
Циљна група купаца су људи, којима је потребна нека врста покретне канцеларије – аутомобил са више простора код задњих седишта и бољим путним комфором.
Дужина међуосовинског растојања је 2,8 метара, или дуже је за два центиметра него код "мерцедеса це класе" и за 3,4 цм него код "бе-ем-веа" серије 3, и "лада аура" има више места код задњих седишта од два немачка премијум аутомобила, који су још и дужи за по 5 цм. "Аура" по димензијама спада у сегмент Д, дуга је 4,69 м, широка 1,764 м и висока 1,496 м.
Седишта, врата са унутрашње стране, волан и инструмент табла, обложени су кожом. Серијски су уграђени клима-аутоматик, првокласни аудио-систем, грејачи у седиштима, шест ваздушних јастука, диодна светла, електрични системи подешавања прозорских стакала и волана. Брзиномер, обртомер и основни подаци о возилу приказују се на екрану од 10,25 инча, други екран дијагонале од 10,4 инча, осетљив је на додир и служи за издавање команди информативно-забавним системима и клима-уређају. Навигација добија податке од "Глонаса".
Огибљење је типично за сегмент, напред је Мекферсонов систем, позади је полунезависно. Иста решења примењена су и на "реноу талисман", "мазди 3 седан" и "шкоди октавији", а "Мерцедесови" модели, а класа, "ге-ела" и "це-ела", позади имају торзиону осовину, иако коштају преко 40.000 евра. При подешавању предност је дата удобности, а клиренс је 17,8 цм, док је код возила истог концепта произведеним у Јапану, Кореји и Европској унији од 13 до 14,5 цм. Разлог је познат и више пута помињан, а то је оштра зима. Стандард су фелне од 17 инча.
Покретач има четири цилиндра и радну запремину од 1774 центиметра кубна. Глава мотора је направљена од алуминијума, а блок је од ливеног гвожђа, што значи да је отпоран и трајан. "Лада" гарантује да покретач може да издржи 400.000 км, без већих поправки. По сваком цилиндру су четири вентила, укупно их је 16, а у глави су два брегаста вратила. Бензин се убризгава у усисну грану под притиском од 6 бара, а максимуми излазних вредности су 122 коњске снаге на 5.900 о/мин и 170 нм на 3.700 о/мин. Пречник цилиндра је 82 мм, а ход је 84 мм.
Погон је предњи, а безстепени аутоматски мењач симулира седам степени преноса. Промене се одвијају неприметно, без трзаја и буке.
"Лада аура" убрзава од 0-100 км/ч за 10,2 секунде и има максималну брзину од 185 км/ч. Маса празног возила је 1700 кг.
Према наводима произвођача, да би се на коленастом вратилу извршио користан рад од 3,6 мегаџула, неопходно је да сагоре 374 грама бензина. Потрошња је 7,5 литара на 100 км, али људски фактор и гужве у саобраћају могу да изазову повећање од два литра.
"Лада аура" кошта 2,5 милиона рубаља, или око 25.000 евра. Постоји могућност да буде уграђен и већ познати покретач од 2.189 центиметара кубних, који има турбо-пуњач и директно убризгавање под притиском од 250 бара, а развија 245 кс и 380 нм. Тако покретана "аура", коштала би 3,5 милиона рубаља (35.000 евра), убрзавала би од 0-100 км/ч за 5,3 секунде, и имала би максималну брзину од 250 км/ч.
Посебност руског тржишта је и равномерна распоређеност. Док се у појединим државама и преко 70 одсто прода у два до три највећа града, у Москви се прода 13 посто, а у Санкт Петербургу 6 одсто нових аутомобила, јер северна престоница има и за 57 посто мање становника. Подједнак тржишни удео од 6 одсто има и Краснодарски крај, а по 3 одсто аутомобила купе становници Ростовске, Самарске, Чељабинске и Свердловске области, као и Башкористана. У Московској области се прода 7 посто, у Татарстану 5 одсто од укупног броја нових аутомобила.
"Лада" је 2023. године произвела 374.000 аутомобила, од тог броја 324.400 је продала у Русији, а остала су извезена. Процењује се да би ове године могла да произведе више до 500.000 аутомобила и да прода 400.000 возила на домаћем тржишту.