На шта се радници у Србији највише жале заштитнику грађана: Мобинг, откази и дуги судски спорови

Заштитник грађана Зоран Пашалић каже да статистика показује да се у Србији годишње решава и до хиљаду радних спорова, а судски поступци у области радних односа трају у просеку од пет до седам година

Заштитник грађана Зоран Пашалић оценио је поводом Међународног празника рада 1. маја, да Србија има добре законе који регулишу радна права, али да постоје изазови у њиховом спровођењу и обезбеђивању адекватних услова рада за све раднике.

Пашалић је у саопштењу навео да се грађани Србије најчешће жале због злостављања на раду, незаконитог престанка радног односа, неплаћеног прековременог рада, ускраћивања права на плаћени годишњи одмор, као и неисплаћивања доприноса за социјално осигурање.

Према његовим речима, запослени недовољно користе постојеће законске могућности за заштиту својих права, али недостаје и дијалог између послодаваца и запослених када се ради о новчаним потраживањима за која је предвиђена искључиво судска заштита.

Заштитник грађана је навео и да статистика показује да се у Србији годишње решава и до хиљаду радних спорова, а судски поступци у области радних односа трају у просеку од пет до седам година.

Пашалић је позвао странке у спору, да уз учешће Републичке агенције за мирно решавање радних спорова и канцеларија локалних омбудсмана у Србији, реше проблем мирним путем, потпуно бесплатно.

Он је у саопштењу навео и да запошљавање, безбедност и здравље на раду, право на стручно усавршавање, право на рад рањивих група, као и изједначавање положаја жена и мушкараца на тржишту рада морају бити приоритети државе у унапређењу области рада.

"Исто тако је неопходна ефикаснија сарадња надлежних органа и да предузимају адекватне мере према послодавцима који крше права запослених", нагласио је Пашалић.