Почиње замена комплетне сигнализације на бившем ауто-путу кроз Београд, који је према новој категоризацији мотопут. Зелене табле ћемо заменити плавим таблама и та замена ће трајати 50 дана, најавио је ресорни министар Горан Весић истичући да је на мото-путу максимална дозвољена брзина 100 километара на сат, а кроз насељено место 80 километара на час. Зауставна трака остаје засад отворена само за возила хитних служби.
Влада Републике Србије усвојила је Уредбу о категоризацији државних путева којом је први пут у Србији уведена нова категорија пута, односно мото-путеви. Реч је о брзим саобраћајницама на којима је ограничење брзине 100 километара на час, осим кроз насељено место, где се возила могу кретати брзином до 80 километара на час.
Министар саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је за РТС да се гради неколико таквих саобраћајница – између Лознице и Шапца, Фрушкогорски коридор, Дунавски коридор, брза саобраћајницу која почиње на Бачком Брегу, па иде преко Сомбора, Куле, Врбаса, Србобрана, Бечеја, Новог Бечеја, Кикинде и Српске Црње.
"То су све брзе саобраћајнице на којима ћемо успоставити другачији режим и наплате, који неће бити исти као на ауто-путу. И у том смислу је било неопходно да уведемо нову категорију путева", рекао је Весић.
Нове табле на бившем ауто-путу кроз Београд
Измене се односе и на бивши ауто-пут кроз Београд, који је изградњом обилазница око Београда постао градски булевар.
"Од данас почиње замена свих комплетних сигнализација. Оне зелене табле ћемо заменити плавим таблама и та замена ће трајати 50 дана. Заменићемо 318 знакова, 25 великих табли и оно што возачи треба да знају, да је сада, кад се поставе нове табле, нова сигнализација, вожња на мото-путу која је дозвољена 100 километара на сат, а не више 130 као на ауто-путу, а кроз насељено место 80 километара на сат", поручио је Весић.
Објашњава да то значи да се од петље Добановци до петље Бубањ поток, на том мото-путу може возити брзином од 100 километара на сат, а кроз сам град, на деловима који пролазе кроз Нови Београд и у делу после Хитне помоћи према Бубањ потоку, могуће је возити 80 километара на сат.
Зауставна трака само за возила хитних служби
Зауставна трака, која се колоквијално зове жута трака, и даље остаје отворена само за возила хитних служби.
"Уколико Град Београд буде изразио жељу, ми можемо да причамо о томе да се та трака може користити и за јавни превоз", рекао је Весић напомињући да се зауставна трака нигде не може користити као возна за путничка возила.