Немачка влада ради на томе да спречи или бар ублажи нове царине Европске уније на кинеска електрична возила, објавио је "Блумберг" позивајући се на изворе.
Званичници у Берлину су оптимисти да ће ЕУ успети да пронађе решење у директним разговорима са Кином, рекао је један од тих извора.
Берлин је убеђен да још постоји могућност за договор са Пекингом по питању електричних возила пре него што одлука о царинама ступи на снагу 4. јула и сматра да још неке чланице ЕУ деле њено мишљење, додаје извор.
Немачки министар економије Роберт Хабек следеће недеље путује у Кину и планира да са тамошњим политичарима дискутује о решењу спора око извоза кинеских електричних аутомобила у ЕУ. Он је, крајем априла, рекао да одлука о царинама против Кине не би требало да буде аутоматска, већ да на крају треба да донесу политичари.
Европска комисија је у среду обавестила произвођаче аутомобила да ће од следећег месеца привремено применити додатне царине од 17 до 38 одсто на увезена кинеска електрична возила.
Царине ће се примењивати уз постојеће дажбине од 10 одсто на сва кинеска електрична возила, а висина нових царина ће зависити од произвођача.
Кина је запретила одмаздом у пољопривреди, ваздухопловству и аутомобилској индустрији, рекавши да је дубоко разочарана и да се чврсто противи мерама за електрична возила.
Ако би Кина узвратила реципрочним мерама, најтеже би били погођени управо немачки произвођачи аутомобила као што је "Фолскваген" или Бе-Ем-Ве (БМW).
Немачки канцелар Олаф Шолц упозорио је раније овог месеца на последице ограничења трговине са Кином, рекавши да Европска унија не треба да затвара своја тржишта за стране компаније.