Генерални директор "Електропривреде Србије" Душан Живковић је изјавио да план трансформације компаније не значи продају нити отпуштање радника. Он је рекао да је ЕПС спреман за тржишно пословање и већу производњу.
"Један од важних сегмената у трансформацији компаније је и финансијска стабилност а она ће бити остваривана на овај начин, да партиципирамо активно на тржишту електричне енергије", додаје директор ЕПС-а.
Оно што грађане највише занима јесте цена струје. Живковић каже да струја неће поскупети.
"Нема основа и разлога за повећање цена електричне енергије ове године", изричит је Живковић.
У свим производним деловима и систему пословања ЕПС-а почињу структурне промене. Дуго најављиване реформе нашег највећег предузећа омогућио је План трансформације који је Скупштина компаније усвојила прошле недеље.
Генерални директор ЕПС-а Душан Живковић рекао је, гостујући у Дневнику РТС-а, да су актуална геополитичка ситуација и изазови са којима смо се суочавали у претходном периоду, првенствено 2022. године као и енергетска криза, наметнули неку нову реалност у енергетици и код нас и у свету.
"Енергетске компаније се суочавају са кључним темама, које се тичу и енергетског суверенитета, енергетске сигурности, промена кад су у питању зелена агенда и трансформација енергетског сектора у неко ново стање. ЕПС ту види и потребу да се мења, да крене у процес структурних реформи, да крене у трансформацију компаније, којима је првенствено циљ дугорочна финансијска стабилност, дугорочна енергетска сигурност, али и неопходне инвестиције које то треба да прате", истакао је Живковић.
Откази нису тема
Према његовим речима, то подразумева и одређена оперативна унапређења пословања.
Одговарајући на питање да ли постоји бојазан да ће бити вишак запослених у неким сегментима производње, Живковић напомиње да то није тема.
"Оно што јесте тема су нови процеси. Дигитализација, обновљиви извори и вероватно флуктуација запослених, промене радних места и доквалификације. Тако да заиста то није тема, већ промене које ће структурно пратити, између осталог, и овај сегмент с циљем да сви запослени имају сигурност у наредном периоду", подвукао је Живковић.
Значај трговине струјом
У јавности се већ полемише да трансформација доноси издвајање Дирекције за трговину струјом. Директор ЕПС-а још једном понавља да то уопште није тема, а финансијска и енергетска стабилност јесу.
"Значај трговине електричном енергијом се заиста не доводи у питање и долазак тог дела предузећа, односно те функције под моју надлежност - генералног директора, само сведочи колики тај део има значај у компанији", истиче Живковић.
Живковић напомиње да би на бази усвојених докумената у наредних годину и по до две године требало обавити имплементирају процеса трансформације ЕПС-а.
Почели су ремонти, хидрологија је добра, а струја се увози.
"Тај сегмент комерцијализације компаније подразумева и профит. Имамо дане, рецимо као што је био и прошли викенд, када цена на берзама буде на нивоу од минус 10 до пет до 10 евра. Свакако да је то период када треба сачувати сопствени ресурс, треба сачувати управо и ову хидрологију и депонију угља и доћи до релативно јефтине електричне енергије, коју касније можете пласирати у неким другим тренуцима, када је она значајно скупља, јер у вечерњим сатима зна да буде 200 евра мегават-сат", објаснио је Живковић.
Обавештења за домаћинства
"Електропривреда Србије" је на 30.000 адреса домаћинстава послала обавештења где их позива да ажурирају податке.
"Процес дигитализације комплетног снабдевања наших потрошача је у току кроз и портал Увид у рачун и разне апликације које су доступне. Оне такође захтевају и једнозначност података о сваком купцу. Ажурирање базе је нешто што у том смислу морамо да урадимо да би сваки потрошач кроз коришћење апликације имао једнозначан податак о себи и могао да се пријави да би знао све о својој потрошњи струје, а најпрактичније је доћи и доставити потписан уговор", каже генерални директор.
Стигли су мајски рачуни, поново се могу чути жалбе,а Живковић тврди да су жалбе чак испод просечних вредности, јер од 3,5 милиона потрошача колико имамо чине 0,19 одсто потрошача.