Након што флоте из сенке коју је користила за нафту, Русија сада гради флоту која ће превозити њен течни гас (ЛНГ) како би избегла западне санкције, пише "Блумберг".
У последња три месеца, власништво над најмање осам бродова пренето је на мало познате компаније у Дубаију. Четири су у класи ледоломаца и већ су добили одобрење из Москве да овог лета плове кроз арктичке воде Русије.
Иако "Блумберг" није био у могућности да директно повеже бродове са главним руским ентитетима, наводи да су детаљи упадљиво слични маневрима за стварање нафтне флоте у сенци, укључујући коришћење сумњивих компанија и бродова толико старих да би већ требало да буду расходовани.
У тесној повезаној индустрији ЛНГ-а, неколико пута мањој од тржишта нафте, веома је необично да непознато име набавља специјализоване транспортере који могу коштати стотине милиона долара.
Најмање три танкера такође имају као "непознате" наведене своје осигуравајуће компаније у бази података Међународне поморске организације – што је још једна карактеристика бродова флоте из сенке.
"Постоји неколико индиција које указују да Русије ради на креирању флоте из сенке за ЛНГ", рекао је Малте Хумперт, оснивач Арктичког института, истраживачког центра са седиштем у Вашингтону.
Куповина старијих пловила, пренос бродова ледене класе на ентитет у Дубаију и рекордан број дозвола за Северни морски пут указују на то да су делови "слагалице пали на своје место".
Русија је тренутно четврти по величини извозник ЛНГ и са увођењем западних санкција, "паралелна" флота би могла да заобиђе ограничења и нанесе ударац Западу, објашњава "Блумберг".
"Није изненађење да Русија прибегава изградњи флоте у сенци за ЛНГ, баш као што је саставила флоту у сенци за нафту да би заобишла ограничење цена Г7 и ЕУ", рекла је Агата Демараис, виши сарадник у Европском савету за спољне послове.
"Спремност Москве да окупи флоте у сенци служи као илустрација чињенице да су санкције игра мачке и миша", додала је.