Култура

Јубиларни 60. Октобарски салон на неколико локација у Београду

Овогодишње издање Октобарског салона одржава се од 20. октобра до 1. децембра, у организацији Културног центра Београда
Јубиларни 60. Октобарски салон на неколико локација у Београду© Википедија

На Дан ослобођења Београда, 20. октобра, биће отворено 60. издање Октобарског салона, а ове јесени, све до 1. децембра, на неколико локација у Београду публика ће се сусрести са три различита концепта која су осмислила три међународна кустоска тима.

Овогодишње издање Октобарског салона одржава се од 20. октобра до 1. децембра, у организацији Културног центра Београда.

Манифестацију која се ове јесени одржава 60. пут, реализују три међународна кустоска тима, а слоган овогодишњег издања гласи: "Шта остаје? / What's left?".

Где је и шта је простор за уметност и уметнике? Шта остаје — након што напустимо излагачке просторе? Шта доносе велике манифестације и шта остаје после њих — …као пут, процес, континуитет, дисконтинуитет, циљ? Шта остаје после једне изложбе? Затим, шта остаје — после свих сусрета? Уметника са уметницима, уметности са публиком, међународних и домаћих кустоса, простора са уметничким радовима?

Одговоре и нова питања понудиће током јесени три кустоска тима кроз три концепта, што је куриозитет овогодишњег издања Октобарског салона.

Лоренцо Балби, директор Музеја модерне уметности у Болоњи – МАМбо, у сарадњи са Добрилом Денегри, историчарком уметности и кустоскињом, представиће концепт под називом Траг.

Матју Лелијевр, кустос у Музеју савремене уметности у Лиону, у сарадњи са Мајом Коларић, директорком Музеја савремене уметности у Београду, представиће концепт Естетика(е) сусрета.

Трећи концепт, Нада је дисциплина, осмислиле су Лина Џуверовић, виши предавач и руководитељка студијског мастер програма Кустоски рад и колекције на Челси колеџу за уметности Универзитета уметности у Лондону, у сарадњи са Емилијом Епштајн и Аном Кнежевић, кустоскињама у Музеју афричке уметности у Београду, и Рафаелом Дражић, која је осмислила визуелни идентитет.

"60. издање припрема се и реализује у духу и са идејом пропитивања могућности суживота различитих концепција, кустоских и уметничких позиција, с обзиром да је Одбор одлучио да након конкурса по позиву, прихвати све три предложене концепције. Оваква одлука је потакнута и потребом да се настави започети процес преиспитивања начина функционисања ове манифестације", каже Зорана Ђаковић Минити, чланица Одбора Октобарског салона и програмска директора Културног центра Београда.

Визуелни идентитет 60. Октобарског салона осмислио је графички дизајнер и визуелни уметник Славимир Стојановић Футро.

"Желео сам да постигнем да визуелни део изгледа као нека врста урбане шуме. Користио сам симболе који су графички врло сведени, а сваки од њих представља једну од три посебне кустоске изложбе: Траг, Нада је дисциплина и Естетика сусрета. Већ кад изговорите називе, ова три концепта звуче као три књиге које треба да прочитате. Чист, апстрактни графички метод, на нивоу пиктограма, где стрелице одређују смерове, директно илуструју саме наслове и повезују три приче. Играо сам се даље користећи палету боја која је на ивици ружног, која делује чак нескладно и неприкладно, мало боли. Али без тог бола, не може ништа добро да настане, јер уметност је одувек ту да нас пита најтежа питања, па је такво и ово питање Шта остаје?" рекао је Славимир Стојановић Футро, творац овогодишњег визуелног идентитета Октобарског салона.

Стојановић је био и аутор графичког решења 36. Октобарског салона, који је реализован пре тачно 30 година, 1994. године.

image